Hoppa till innehåll
Anime.se

Last.fm..någon som använder?


Voltaire
 Share

Rekommenderade inlägg

618px-Last.fm_logo.svg.png

 

Ok.. vi vet att de flesta använder av MyAnimelist, Facebook, MySpace och andra olika sorter av forum-sociallänkade sajter, men finns någon/några som använder sig av Last.fm här på Anime.se?

 

http://www.lastfm.se/

 

Vad är Last.fm?

Svar: Ett socialt networking sajt med möjligtheten att kunna hitta personer med samma intresse för musik och hjälper en hitta andra artister eller band t.ex om jag lyssnar på Utada Hikaru så fixar Last.fm upp med andra möjliga artister med samma genre som uppskattas av andra lyssnare av Utada Hikaru. Så varde Under17 eller Yuki Kajiura så finns det alltid ny musik som kan upptäckas!

 

Så om någon har last.fm, så länka upp sidan till er profil så kan vi jämföra vilken sorts musik som ni på Anime.se gillar.

 

Först börjar vi med min profil så lär ni mera av systemet.

 

http://www.lastfm.se/user/voltaire85

 

Om ni ej använder last.fm så gärna ge förklaring

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använde fram tills något år sedan, sedan såg jag ingen poäng med visa vad man lyssnar på på en sida som ingen (inte ens jag själv) kollar på...

 

Det var samma sak för mig, använde i början sen slutade totalt, men kom tillbaka när man fick ganska mycket info om nya band/artister som har liknade stil. Sen kan man alltid provlyssna till vad all musik. T.ex visste inte jag att jag kunde lyssna till Matisyahu (reggae) när man bara visste om Bob Marley. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använde fram tills något år sedan, sedan såg jag ingen poäng med visa vad man lyssnar på på en sida som ingen (inte ens jag själv) kollar på...

 

Det var samma sak för mig, använde i början sen slutade totalt, men kom tillbaka när man fick ganska mycket info om nya band/artister som har liknade stil. Sen kan man alltid provlyssna till vad all musik. T.ex visste inte jag att jag kunde lyssna till Matisyahu (reggae) när man bara visste om Bob Marley. :)

 

Det är lite synd att deras provlyssnings funktion är så fruktansvärt värdelös. Jag brukar kolla in deras MySpace istället, där finns ofta ett par hela låtar. Det funkar mycket bättre än 30 sekunders utdrag : /

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite synd att deras provlyssnings funktion är så fruktansvärt värdelös. Jag brukar kolla in deras MySpace istället, där finns ofta ett par hela låtar. Det funkar mycket bättre än 30 sekunders utdrag : /

Vik hädan, du din hantlangare åt webdesignmördaren MySpace.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använde fram tills något år sedan, sedan såg jag ingen poäng med visa vad man lyssnar på på en sida som ingen (inte ens jag själv) kollar på...

 

Det var samma sak för mig, använde i början sen slutade totalt, men kom tillbaka när man fick ganska mycket info om nya band/artister som har liknade stil. Sen kan man alltid provlyssna till vad all musik. T.ex visste inte jag att jag kunde lyssna till Matisyahu (reggae) när man bara visste om Bob Marley. :)

 

Det är lite synd att deras provlyssnings funktion är så fruktansvärt värdelös. Jag brukar kolla in deras MySpace istället, där finns ofta ett par hela låtar. Det funkar mycket bättre än 30 sekunders utdrag : /

 

Sant att last.fm kan vara lite svåra med innehållet ibland, men de brukar ha musikvideo till den klipp/låt som saknas, så det är ju skönt att de åtminstone har något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...