Hoppa till innehåll
Anime.se

White Album


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

LmtbkDBUz.png

 

Förra året kom True Tears och tog en hel del med storm. Ska White Album lyckas göra desamma i år? Jag jämför dessa givetvis då de båda handlar om ett triangeldrama (vilket jag har förstått det som att White Album ska vara). Två idolet och en vanlig studerande ung man tar centrum i den här serien. Men jag undrar om inte fler tjejer kommer att ha störe betydelse då första avsnittet bjöd på att introducera några fler än vad jag hade trott skulle vara med. Men även True Tears hade fler tjejer att bjuda på så det här kanske kan bli något riktigt bra ändå i slutändan.

 

Touya och Yuki är ett par sedan en tid tillbaka och allt verkar som det är bra mellan dom, förutom att under den senaste tiden har de haft svårt att få tid tillsammans då Yuki nyligen gått och blivit en idol och jobbar mycket. När serien väl börjar här så kan jag inte hjälpa att se likheterna med I''s Pure och att även handlingen kommer att upprepa sig för Touya som den gjorde för Seto i I''s Pure. Detta är inget dåligt dock då jag verkligen gillar I''s Pure så om de skulle hända något liknande här är det inget jag skulle misströsta för. Är drama och romantik något du söker efter i den nya säsongen? White Ablum kanske kan hjälpa dig då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aya Hiranos röst är bara för skön. Efter första avsnittet kände jag att det var lite rörigt. Det kändes som om man fick bekanta sig med för många karaktärer på en gång och det hände ingenting som fick mig att fastna sådär på stört. Kände dock att jag var tvungen att ge den ytterligare en chans eftersom serier som denna oftast behöver 'mogna' lite innan de blommar ut. Sen kom det där härliga ögonblicket i avsnitt två då en del saker hände som ställde saker på kant (samtidigt som jag inte förstod de fullt ut) vilket innebär att jag naturligtvis kommer fortsätta att titta. Antar att det kommer bli en klassisk love triangle, men vi får väl se. Lite lesbosex kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Nu har jag äntligen sett klart på den här serien. Eller första säsongen kanske man ska säga då mer ska komma i oktober. Första säsongen var dock bra, men inte fläckfri. Eftersom jag inte vill spoila något för den som inte sett serien skriver jag mina reflektioner under en hide-tag.

 

White Album s1

Touya är väl den person som jag har svårast för i serien. Men, inte sagt då att jag vill att han ska ändra på sig. Hans personlighet gör det hela mer intressant helt enkelt. Att hjälpa flickor i nöd när man helst inte ska eller försöka stå emot en vacker kvinna när huvudet inte riktigt är med är nog svårare än det låter. Och jag gillar just det. Att trotts misstagen som Touya gör så försöker han ändå fixa det, även fast han kanske inte lyckas i slutändan och kan ta konsekvenserna.

 

En annan sak jag gillar är tjejerna. De är inte direkt på samt att de är i alla olika åldrar. Och alla vill ha lite kärlek på sitt sätt från Touya. Thumbs up!

 

Sen så själva stilen på serien med sina korta små "tankar" kallar jag dem samt den vattenmålade stilen som kommer in ibland är läcker att se. Dock känns själva takten i berättandet lite långsamt, faktiskt. Och det är lite irriterande att se hur ofta Yuki och Youya missa varandra via telefon. Dock ska de ha ett plus för just den saken. Att det hela utspelar sig under 80-talet när inte mobiler osv fanns gör det hela som sagt var mer trovärdigt.

 

Att serien slutar med en slags cliffhanger är också lite av ett plus då jag känner att det inte skulle vara lika roligt att starta om på en ny kula. Nästa säsong har jag inget emot om det skulle vara lite mer drama då det var den saken som jag själv kände saknades en aning även fast det fanns några delar som var av den kalibern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...