Hoppa till innehåll
Anime.se

Klubbaktivitet på Stockholms universitet


Gogo
 Share

Rekommenderade inlägg

Hur är det egentligen med klubbar/klubbaktiviteter på Stockholms universitet? Någon här som är någorlunda insatt i ämnet?

 

Tänkte att det kanske vore roligt att starta en klubb liknande Genshiken; något i stuk med "Klubben för Japansk Populärkultur" eller dylikt. Så har man något litet mysigt rum där man kan hänga, spela TV-spel, se något avsnitt animé och så. Hade varit klockrent ifall man hade kunnat ha det ute vid instutionen för orientaliska språk.

 

Yeah.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är kanske lite knepigt då mycket av liknande aktiviteter är fakultets bundna. För det finns ju en hel del olika klubbliknande grupper på su. Fast det borde vara okej att starta en fakultets överskridande klubb/förening. Kontakta studentkåren då jag tror att ded sköter det mesta kring liknande saker, hitttade dock ingen info på deras hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte om Su egentligen men jag tror de samarbetar med jap ambassaden. Verkar som filmvisningarna alltid faller samman på samma ställe och samma personer kring det.

 

på KTH tror jag gamla proxxi föreningen fortfarande är/var stället japan-iter hänger/hängde på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

En stor fördel med universitetetsklubbar är ju att man kan få tillgång till billiga lokaler och om man har tur få pengar via kåren.

 

Jag tror bästa sättet är att kontakta studentkåren centralt och fråga hur man gör. Pluggar inte på SU nu, men när jag gjorde det var det inget större problem att delta på aktiviteter som ordnades av andra ämnens klubbar, så länge man var student

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...