Hoppa till innehåll
Anime.se

Sasuga Japanese Bookstore!


Sebbe
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej. Undrar om någon handlar animé/manga från http://www.sasugabooks.com/default.php någon gång. Eftersom jag inte har VISA kort eller liknande, och Sasuga även tar betalning via kuvert, tänkte jag att detta kanske är ett alternativ för mig. Men man vill ju inte bara skicka iväg pengar sådär. Så jag tänkte bara höra om någon har gjort detta tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men man vill ju inte bara skicka iväg pengar sådär. Så jag tänkte bara höra om någon har gjort detta tidigare?

 

Jag har, utjämnat, ungefär en gång varannan månad i 10 år skickat iväg pengar i kuvert till en butik i Japan och det har aldrig misslyckats. Är du orolig kan du rekommendera brevet (det gör alltid jag), något som kostar en extra femtiolapp i porto.

 

Det är kul att betala först och sen få ett paket på posten. U fu fu fu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rekommendera brevet? Vad innebär det?

 

Vad det betyder. Ett rekommenderat brev (eller rek-brev) är ett brev som man... rekommenderat. Det betyder att det får ett speciellt nummer, och att den som tar emot det måste skriva på en lapp att han tagit emot det. Då kommer det inte bort lika lätt. Bara att säga att du vill rekommendera brevet när du postar det.

 

Får man fråga vilken butik det var du handlade av?

 

Dynamic Audio i Akihabara. Men jag tror inte de har utlandsbeställning egentligen. Jag får skickat till mig för att jag är stamkund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt det där med Paypal. Kopplar man det till sitt kort eller? Kan man använda vilket kort som helst? Om du orkar får du gärna berätta lite. :blush: :P

 

Nej, _om_ du ska koppla ett kort måste det vara ett av de större kredit/betalkorten (Visa, Mastercard, AmEx, tror inte Visa Electron fungerar). Jag har dock för mig att man nu ska kunna sätta in pengar på sitt paypal-konto via postgiro, och på så sätt behöver du inte ha något kort. Dessa pengar finns sedan på ditt paypal-konto och kan användas för att handla från affärer som tar emot betalning via paypal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...