Hoppa till innehåll
Anime.se

Sagor och Skrivande


Razer
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja! Jag vet inte om det är lämpligt men tänkte posta en saga här. Jag skriver hyfsat mycket på fritiden och den här skrev jag nyss, på typ några minuter. Den är smått mysko och jag har aldrig nämnt att jag är bra på att skriva. Men tänkte öppna mig lite för mina kära anime-otakus ;D

 

Det var en gång, bland de glömda länderna, i de mörka skogarna, en vitpälsad varg, fötrollad av gudarnas magi. Vargen vandrade ensam, genom kyliga berg, och uttorkade öknar och dess enda föda var de människor som jagade den. Vargens förtrollning, var egentligen en förbannelse. En förbannelse som skulle leva med den under hela dess liv. Den tog sin form i en röd scarf som bundits runt dess strupe. Som blodet torkade bland dess tassavtryck i marken, blev scarfen allt längre och längre för varje själ den sände mot himlen. Vargen var dömd att alltid förföljas av jägare och vad än världen kunde kasta mot honom. Men ingenting var tillräckligt för att avsluta dess liv.

 

Med vargens bittra stolthet, och scarfens växande stannade den på ett berg, hela världen tycktes försvinna. Vid den tiden var den röda klädseln synlig genom hela skogar och länder. Tiden fortsatte sitt flöde och vargens kortvariga liv närmade sig sitt slut. För var natt som gick ylade den så starkt den kunde för att höras. Men en kall vinternatt, när från himlen, föll årets första snö somnade den förgott. Känslan som fyllde den tappre vargen, var varken fylld med lättnad, eller sorg. Men när den drog sina sista andetag och kände dofterna den hade omkring sig, såg den klart betydelsen av sitt liv. Tomheten som fyllde dess hjärta med allt som fanns runt den vid den tidpunkten. Allt som såg den rödklädde vargen dra sina sista andetag; ingen.

 

 

Gjorde en liten styckeindelning så att det inte vart för kladdigt.

Happy Reading, och kommentera gärna! :D Även om ni tyckte att den var kass, jag tar gärna emot kritik, om det finns någonting vettigt bakom den. ;)

 

EDIT: Ja, om det finns fler folk som skriver så kan ni mer än gärna posta det här! Men ta det lugnt med längden, annars blir det överflöd! XD

Ni kanske till och med har idéer för en anime? Och skrivit det i "bokformat"? Skulle vara kul att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...