Seriiko Skrivet november 30, 2009 Anmäl Share Skrivet november 30, 2009 Halloj ! Jag har nyligen varit på en hemsida där jag hittade en massa "konstiga" ord . . . Jag sökte på ett av orden och det verkar som om orden är populära bland fangirls. Tyvärr har jag inte lyckats hitta vad orden betyder, och jag är väldigt nyfiken på vad det kan vara för ord -^^- Bland orden fanns också meningen : who do you ship ? Även detta ett mysterium för mig . . . Här är orden/fortkortningarna/koderna iallafall: LoVe Skater Jater Spuffy VD Ham Jam Sen stog det något om "shrines" som tydligen också har något med fangirls att göra. Om någon vet vad dessa grejor är för något så skulle jag bli väldigt tacksam om du hade orken att berätta det för mig :D Tack på förhand. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet november 30, 2009 Anmäl Share Skrivet november 30, 2009 Redigerade titeln lite. who do you ship ? "Ship" kommer från "relationship" och har att göra med fans uppfattningar av relationer i fiktion att göra. Om jag säger att jag shippar Frodo och Sam, så antyder det antingen att jag vill att de ska bli ihop i berättelsen, eller att jag anser att berättelsen bevisar/antyder att det är något mellan dem. "Shrines"... Jag vet inte om det är besläktat, eftersom det fenomenet väl är nästan utdött, men förr, före community-sajter blev stora, så hade många en egen hemsida. Om man var ett jättestort fan av Gandalf kanske man hade en hemsida helt dedikerad till Gandalf, med bilder och texter och allt möjligt. En sådan hemsida kunde kallas för ett "shrine" (alltså ett tempel, en helgedom, någonstans man går för att tillbedja något högre väsen). Resten vet jag då inte alls något om. TV Tropes kanske har något. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Seriiko Skrivet november 30, 2009 Författare Anmäl Share Skrivet november 30, 2009 okedoki då vet jag det ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet december 14, 2009 Anmäl Share Skrivet december 14, 2009 Nu ska vi se... problemet med fandom-ord är att många är specifika för en fandom så om man inte vet vilken det är blir det knepigt. Spuffy Spike/Buffy. Som par i en fanfic eller fanart De andra kanske också är Buffy-ord? Jag är inte inne i den fandomen så jag känner inte till dem förutom de största orden urbandictionary är bra för att kolla sådana skumma ord och få ett hum om dem. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg