Hoppa till innehåll
Anime.se

Japanska snacks och drycker


Fjall Raven
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok, jag måste veta om det går att köpa Pocky någonstans i Göteborg! :)

Jag har tittat i två affärer, den som ligger på Grönsakstorget och den mittemot Femmanhuset (Hung Fat Trading tror jag den heter).

 

Någon som vet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Ok, jag måste veta om det går att köpa Pocky någonstans i Göteborg! :)

Jag har tittat i två affärer, den som ligger på Grönsakstorget och den mittemot Femmanhuset (Hung Fat Trading tror jag den heter).

 

Någon som vet? :)

 

 

Det fanns inget där eller? DEt är ju de enda thaiaffärerna jag känner till i GBG juh! :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Looooove Melon Soda det är den godaste läsken jag någonsin druckit. Läskigt grön och smakar underbart, inte riktigt som melon men väldigt smarrig.

 

Annars har jag mest ätit Pocky och lite smågodisar jag inte minns namnet på... det finns en del riktigt skummt där och en del riktigt gott.

 

De har väldigt många olika gröna teer på flaska och en hel del brunt te (inte samma som svart, dricks osötat, nån te-expert vet säkert vad det kallas egentligen) också. Inte vad jag gillar men kallt är det iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag måste hålla med dig Miyuki. Pocky smakar inget speciellt (har testat choklad). Det är faktiskt nästan äckligt :P . Har man tur så kan man däremot få ett klistermärke med en snygg japansk tjej som motiv B) .

 

Woot?! Jag har inte fått någon sånt klistermärke ;_;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag måste hålla med dig Miyuki. Pocky smakar inget speciellt (har testat choklad). Det är faktiskt nästan äckligt :P . Har man tur så kan man däremot få ett klistermärke med en snygg japansk tjej som motiv B) .

 

Woot?! Jag har inte fått någon sånt klistermärke ;_;

 

:S , det var konstigt.. på paketet som jag köpte fanns det bilder på de olika klistermärkena och som sagt så hittade jag ett inuti.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har ätit wasabi-doppade gröna ärtor...inte jättegott, men helt beroendeframkallande :D

Jag har också ätit nåt konstigt, som jag inte vet vad det heter (förpackningen är skriven på japanska), den det är typ jordnötter med något vitt, popcorn-liknande grejs på, dom är helt underbara :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ätit wasabi-doppade gröna ärtor...inte jättegott, men helt beroendeframkallande :D

Jag har också ätit nåt konstigt, som jag inte vet vad det heter (förpackningen är skriven på japanska), den det är typ jordnötter med något vitt, popcorn-liknande grejs på, dom är helt underbara :D

 

Kolla gärna upp namnet på jordnötterna! :D . Jag är inte så jätteförtjust i wasabiärtorna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...