Hoppa till innehåll
Anime.se

Japanska snacks och drycker


Fjall Raven
 Share

Rekommenderade inlägg

Som sagt japanska snacks.

Pocky

Pocky är smala brödpinnar doppade i olika frukt-konsistenser eller choklad. Jag var i Stockholm idag i en asiatisk affär och packade på mig ett och annat bla 3 packet Pocky Strawberry och 3 packet Choclate. Strawberry smakade lite skumt i början, smakade gammalt godis, men man vänjer sig vid smaken och kan därefter inte sluta äta det!

Choclate smakade inget specielt dock väldigt gott.

 

Pulpy C

Det är en dryck som smakar gammal öl med feta fruktbitar.

BLÄRG!

 

Har ni smakat någon dryck/snack?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte Två/Tre förpackningar Pocky Stawberry på Dogakon... Jag sålde en, åt en och sparade en. Den sista åt jag med Rocksie och Pallida.

 

Jag gillar pocky fast Choklad är godast. Sedan så bjöd Tomoko-sensê oss på riskakor och några nötter av något slag. Vissa av dom var goda fast jag struntade i min allergi.. jag fick utslag.. Vilket är milt i jämförelse med vad min far hade fått...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns så jäkla mycket (för oss) konstigt snacks i Japan, vad sägs om små torkade fiskar som är knapriga och smakar salt, torkade bläckfisk-remsor, fiskskelett, wasabidoppade ärtor (starkt!) och mycket mer. Om det är gott kan väl diskuteras, men man vänjer sej efter ett tag. Särskilt de torkade fiskarna smakar faktiskt helt okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska testa wasabi ärtorna någon gång. Player1 gav dem ju riktigt bra betyg och sen var metaforen om exploderande kinapuffar ganska intressant också :D
Jag missade det nummret :(

Hur ser den förpackingen ut, jag måste veta så jag kan köpa några nästa gång jag far till den asiatiska affären.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns så jäkla mycket (för oss) konstigt snacks i Japan...

Minst sagt "udda" glass-smak;

http://mdn.mainichi.co.jp/photospecials ... 04/01.html

:D

Skulle kunna vara fejk, men skulle av någon anledning inte bli så värst förvånad om det var på riktigt.

 

Haha jo jag läste om den i Metro tror jag, men den hade visst inte blivit så populär :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wasabiärtorna är goda! De finns på flera asiatiska butiker i Stockholm, både i påse (stor som en jordnötspåse ungefär, med bild på gröna ärtor och så står det "wasabi" med hiragana) och i burk (ungefär som en halv pringles-förpackning).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Jag har inte testat något "Snack" som är riktigt japansk (bara japanmix och det är väl inte samma sak) men jag har varit på sakeprovning och även druckit den japanska ölen asahee (minns inte riktigt stavningen, men den var god).

"Asahi" heter ölet, om jag inte minns fel.

 

Och de där wasabi-snacksen är rätt goda, men jag vet inte om jag skulle orka med mer än ett par stycken.

 

Min favorit hitills är hårda Galia melon-karameller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
He, det finns en asiatisk mataffär om man bara går lite grann från centralstationen i stockholm :)

Kommer inte ihåg exakt vart...men jag återkommer :P

 

Hmm jag har hört talats om ett ställe som heter Hong kong trading, kan det vara den och kan man få en detaljerad beskrivning på hur man kommer dit? ;) :rolleyes: (?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He, det finns en asiatisk mataffär om man bara går lite grann från centralstationen i stockholm :)

Kommer inte ihåg exakt vart...men jag återkommer :P

 

Hmm jag har hört talats om ett ställe som heter Hong kong trading, kan det vara den och kan man få en detaljerad beskrivning på hur man kommer dit? (?) :rolleyes: (?)

Den ligger typ mitt emot Fashing.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

De två jag brukar gå till heter East Trading och China no Supermarket. Båda ligger rakt bakom Kungshallen (Hötorget). Gå ner bredvid hungshallen till gatan bakom så ligger båda där i princip vägg i vägg.

 

Pocky äger. I dryckesväg är det Lipovitan-D, KratingDaeng, Heroman eller ZenZen som gäller. Alla dessa är förpackade i fina bruna medicinliknande flaskor så man hittar dem enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...