Hoppa till innehåll
Anime.se

Fråga Ang. Detective Conan


Swiff
 Share

Rekommenderade inlägg

Har kikat på den engelsk dubbade versionen till avsnitt 130. Efter det började jag kika på engelskt textat (vilket jag föredrar). Men storyn är anorlunda verkar det som, upplägget och även nya karaktärer dök upp som inte blivit presenterade tidigare i dom engelsk dubbade versionerna. Det som är skrämmande är att en flick karaktär som verkar ha en hög inteligens kvot är med på mord platserna och utreder.. Jag har inte sett henne i dom tidigare engelsk dubbade avsnitten och nu dyker hon upp och är naturligt med i flera avsnitt. Varför får jag en kännsla av att på något vis har jag missat något?

 

Om någon vet något om det hela, fyll gärna i tomrummet jag har framför mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det engelskdubbade 130:e avsnittet är det japanska 123:e avsnittet. (Att den engelska räkningen är högre beror inte på att de har hoppat över något avsnitt -- otroligt nog! -- utan att de har delat upp alla timmeslånga och tvåtimmeslånga avsnitt i två respektive fyra delar.)

 

Flickan du talar om kommer med i japanska avsnittet 129. Jag rekommenderar att du ser från avsnitt 124, eller åtminstone avsnitt 128-129, för det är riktigt bra. :]

 

Om du trots det vill veta utan att behöva se:

Ai Haibara är... (spoilers för Mästerdetektiv Conan avsnitt 128 och senare)

Spoiler
Ai Haibara är kvinnan (omkring 18-20 år) som tillverkade giftet som gjorde Conan till ett barn. Hon jobbade för det onda syndikatet men flydde efter att de dödat hennes syster i avsnitt 128, och hon kom loss sin fängsling genom att ta giftet själv. Professorn låtsas vara släkt med henne för att hjälpa henne att hålla sig undan syndikatet, medan han och Conan vill få henne att skapa ett motgift. Men det vill hon inte gärna göra, i första hand för sin egen och för professorns säkerhet -- hon vet att syndikatet är otroligt farligt och påhittigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...