Hoppa till innehåll
Anime.se

Xbox Game Room


Gravskopan
 Share

Game Room, något att hänga i julgranen?  

9 medlemmar har röstat

  1. 1. Game Room, något att hänga i julgranen?

    • Ja, bästa skiten någonsin!
      0
    • Nej, Microsoft kan ta sig där bak!
      5
    • Bryr mig inte.
      5


Rekommenderade inlägg

Det är ju en del som har Xbox 360 här men alla kanske inte är med på vad som komma skall. "Xbox Game Room" är en ny funktion som skall komma till Xbox Live. Det är precis vad det låter. En miljö i 3D som man kan gå runt i med sin avatar. Det är som en stor arkad, och (om jag minns rätt) skall man även kunna gå runt i samma med sina vänner om man nu känner för det. Tanken är då att få in massa gamla arkad spel. Priset skulle väl ligga runt en 240 Gamerpoints för hela spelet, eller 40 Gamerpoints per liv (som i en riktig arkad, fast istället för mynt använder du dina poäng).

 

Personligen, tycker jag det låter fruktansvärt dumt och onödigt. Att behöva gå runt med sin avatar för att sedan spela spel. Nej tack, bojkott. Och detta har stått klart för mig från första början. När jag klev upp denna soliga morgon med en härlig ägg och bacon frukost surfade jag lite blev hela dagen förstörd.

 

Köp om dina arkadspel!

Inga 'vuxenspel' i Game Room!

 

Citat:

this is probably the most bitching i've seen from people who never had any intention of even buying or playing something in the first place...

 

Det må vara mycket sant, ingen kan dock hindra mig från att klaga lite. På första länken så framgår det inte om det är alla arkad spel som finns på Live att köpa just nu, eller om det bara är "retro" spel det berör. Jag tycker oavsett det är rätt fjantigt då Microsoft redan mjölkar pengar på Live. Men vad kan man göra? Finns ju inga alternativ.

 

Andra länken, är väl bara mest tråkig. Huruvida man har eller inte har spel som t.ex Mortal Kombat tycker jag att dessa två nyheter gör så att man tappar allt intresse, och är allmänt tråkigt.

 

Slänger in en liten omröstning också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själva idén kan jag väl tycka är ok och det skulle finnas ett riktigt bra utbud av retro o arkad spel men det är priset jag oroar mig för. hade man betalat x antal kronor för alltihopa eller x antal kr per månad så hade jag ändå förstått det men att gå in i en virtuell arkadhall o köpa varje spel separat kommer bli dyrt då de skulle ha riktigt många spel.

Så jag bryr mig faktiskt inte hur det går med detta för det är nog inget jag kommer sitta med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hela idén låter rätt bajs och utförandet verkar förfärligt. Det finns anledningar varför man spelar arkadspel och det är inte för att det är kul att betala för varje "liv". Nej då kan man lika gärna ladda hem trial versioner och få samma upplevelse, gratis. Sen så har jag aldrig gillat 360s avatarer heller så slipper man se den mer än nödvändigt så är det ett plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...