Hoppa till innehåll
Anime.se

Återställa uppdateringar


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Har du råkat ut för antipirat-uppdateringen nu kanske?

 

Nä något sånt är det inte, problemet är väl egentligen inte något jätte stort men har anknytningar till tråden jag skapade under tv-spels forumet innan.

dvs: Här

 

Jag klagade jag på att jag inte fick fullscreen på vissa visual novels men det är det problemet som nu är löst, vilket jag vill återställa.

Det var igår när jag laddade ner någon uppdatering som jag även var inne o kollade valfria uppdateringar och inte bara de rekomenderade så hittade jag lite alla möjliga som jag kryssade i och vips så var problemet löst, men tyvär löstes det lite väl bra.

 

I t.ex Clannad och Kanon för att ta 2 exempel så förstorade spelet upp skärmen innan men dock så att det behöll rätt aspect ratio, dvs det var en svart ram på höger och vänster sida men det fylldes ut uppåt och neråt men nu efter att jag uppdaterat igår så stretchas även dessa ut.

 

De som förut bara var en liten bild i mitten med svart på alla sidor upptar nu också hela skärmen vilket var det jag ville uppnå men jag ville inte att de som behöll rätt aspect ratio skulle påverkas så nu vill jag återställa alltihop.

 

Jag provade men systemåterställning men det fungerade inte, jag avinstallerade också mina drivrutiner till grafik kortet men inte heller det fungerade även om det var en av sakerna som jag uppdaterade.

 

En annan uppdatering som det kanske kan vara som gjorde det är den till min bildskärm men jag har inte hittat hur jag gör för att avinstallera den.

 

Aja jag får väl ta o jobba vidare med problemet sen och se om jag kommer på vad det är som gör det men det hade ju klart underlättat om det funnits något universalt inställnings program där man kan välja hur man vill att program ska hantera uppförstoring till fullscreen osv. Någon som vet någon sådant program som kanske existerar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...