Hoppa till innehåll
Anime.se

Princess Waltz


Najica
 Share

Rekommenderade inlägg

PW.jpg

Beskriving:

"The Princess Waltz - a dance of whirling blades held to find the princess worthy of becoming queen of Seven Central in the fantasy world of Eldelant. Hopeful candidates travel from all the kingdoms of Eldelant to take part in the waltz, but only one princess will reign supreme...

 

You are Fukamori Arata, and you know nothing of princesses or waltzes. In fact, your daily life in modern Japan couldn't be any more ordinary - you live with your mother and sister, are woken daily by your childhood friend to go to school, and live a generally full but normal life surrounded by a gang of rowdy classmates. When rumors start circulating about a transfer student to your class, you don't pay much attention - princes from foreign lands don't study abroad here in this day and age, do they?

 

When Chris Northfield arrives, it seems the rumors might be true. What is an impossibly refined, polite and accomplished young man like him doing at your school? Your curiosity gets the better of you, but as you investigate you begin to realize you're getting into something deeper than you ever imagined..."

(taget ifrån VNDB)

 

Ett linjärt spel som fokuserar starkt på storyn, och skulle mycket väl klara sig utan ero. Mycket flashiga effekt, ljud, bra voice acting osv. Ett starkt rekommenderat spel, om man orkar med att inte göra några val (det val man får göra påverkar bara ero-scenerna ^^;; )

 

Och till skillnad ifrån många andra eroges så har Princess Waltz ett kort-system under striderna. Man skulle nästan kalla dom för höjdpunkterna i spelet (om man bortser ifrån storyn ^_~)

1026.jpg

Det fungerar mycket enklare än det kanske ser ut ifrån screenshot'en.

 

[Länk till den officiella engelska sidan]

Någon mer än jag som har spelat detta spel? (Gör jag rätt nu? xD;; )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också spelat detta och kan rekomendera det. Det är begränsat med ero scener (vilket i mina ögon är bra eftersom ett spel som fokuserar på sådana för det mesta faller kort i alla andra kategorier), storyn är intressant och ljud/bild är mycket bra. Massvis av flashiga effekter.

 

Jag tycker nästan det påminner lite om Fate/Stay Night faktiskt. Spelet faller dock lite på att det för det första bara tar c:a 20 timmar att läsa, vilket iofs inte är för kort om spelet hade haft något replay-value över huvud taget vilket det i princip inte har. Det är inga valmöjligheter som för storyn i olika riktningar utan som Najica skrev bara för att välja vilken ero scen man vill ha. Har man spelat det en gång finns det egentligen ingen anledning att spela om det för att få något annat slut eller fokusera på andra karaktärer.

 

Detta till trots tyckte jag att spelet var bra, storyn var intressant och det var väldigt fint ritat med mycket effekter i fighterna, de delarna där man inte slogs med kort dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...