Hoppa till innehåll
Anime.se

Helob Horror Art


Helob
 Share

Rekommenderade inlägg

Har läst en del Lovecraft och haft lite semestrar under sommaren då jag fått tid och inspiration att fatta pennan på nytt och försöka utveckla min stil lite. Det har gått tillbaka till rötterna med monster och absurditeter - liksom de första teckningarna jag började kladda ner vid fyra års ålder - och jag tror jag börjat hitta rätt spår. Tar gärna emot tips och konstruktiv kritik!

 

Face Of The Daemon Rose

01faceofthedaemonrosesm.jpg

 

Tooth Fairy

02toothfairysm.jpg

Number 76

03number76sm.jpg

 

She Has Wings

04shehaswingssm.jpg

 

Squid-Tongued Crawler

05squidtonguedcrawlersm.jpg

 

Hill Kitty

06hillkittysm.jpg

 

Death Camp Rampage

07deathcamprampagesm.jpg

 

Katla Och Skorpan I Nangilima

08katlaochskorpaninangi.jpg

 

Troll And Your Average Hero

09trollandyouraveragehe.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helob!

 

Tips 1: Krymp bilderna. Som det är nu så tar det ett tag för mig att ladda tråden, och jag sitter på ett någorlunda stabilt smalband. Tänk på de 2 procenten som fortfarande har modem.

 

Nej, men seriöst, skala bilderna. De tar upp alldeles för stor del av skärmen som det är nu, och man får ingen överblick, även med en bred skärm. Som det är nu så får man bara se antingen 25% storlek eller 100%, och ingen av de två ger någon bra bild.

 

Rätt kul att man kan se utvecklingen under veckan. Jag kommer ihåg att du gjorde rosmonstret först, men är resten i ordning efter när du gjorde dem?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helob!

 

Tips 1: Krymp bilderna. Som det är nu så tar det ett tag för mig att ladda tråden, och jag sitter på ett någorlunda stabilt smalband. Tänk på de 2 procenten som fortfarande har modem.

 

Nej, men seriöst, skala bilderna. De tar upp alldeles för stor del av skärmen som det är nu, och man får ingen överblick, även med en bred skärm. Som det är nu så får man bara se antingen 25% storlek eller 100%, och ingen av de två ger någon bra bild.

 

Rätt kul att man kan se utvecklingen under veckan. Jag kommer ihåg att du gjorde rosmonstret först, men är resten i ordning efter när du gjorde dem?

 

 

Min webbläsare skalar dem rätt lagom, så jag har inte tänkt på det. Ska se vad jag kan göra...

 

Men seriöst Rama, modem!? Vi är inget u-land längre, världen har gått vidare!

 

Ja, i enlighet med mitt minne i alla fall. "Death Camp Rampage" är den enda som inte är gjort på eget initiativ, utan är ett resultat av inspirationen från min kusins sjuka fantasi under min släktsemester i Lysekil. Gjorde även en manifestation av hans mardröm, men den har jag inte scannat in än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...