Hoppa till innehåll
Anime.se

Stridande betjänt redo för vita duken.


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

De av er som följt och gillat Hayate no Gotoku har något att se fram emot. Serien får ett nytt tillskott i form av en långfilm som ska upp på den stora vita duken.

 

Regisserar gör Komori Hideto och även om det är första gången han står som regissör har han varit så kallad "animation director" för Darker Than BLACK, Ergo Proxy och House of Five Leaves. Kobayashi Yasuko ansvarar för manus och i dennes hatt hittar man fjädrar som Shakugan no Shana, Casshern Sins och Claymore.

 

Studion där detta ska ta form är Manglobe som för närvarande håller på med The World God Only Knows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om det blir en film i stil med filmerna för Bleach, Naruto, One Piece och så vidare. Alltså något specialskrivet som inte påverkar de huvudsakliga serierna (manga eller/och animé). Eller kanske de gör en film om allt med Athena. Det kan jag se som en film: action, romantik och en lämplig avslutning. ( ' - ' )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Undrar om det blir en film i stil med filmerna för Bleach, Naruto, One Piece och så vidare. Alltså något specialskrivet som inte påverkar de huvudsakliga serierna (manga eller/och animé). Eller kanske de gör en film om allt med Athena. Det kan jag se som en film: action, romantik och en lämplig avslutning. ( ' - ' )

 

Bra fråga, jag vet inte riktigt själv vad jag ska tro. En majoritet av seriens fans på den sida jag besöker verkar dock vara inne på att filmen faktiskt kommer täcka en del av källmaterialet. En populär teori tycks vara: "Greece Arc + End of the World Arc = movie". EoTW är, om jag har förstått det rätt, seriens längsta sammanhängande segment och det rör sig om en tillbakablick som berättar historien om Hayate och Athena.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var även min tanke. Fast det hade väl varit det bästa valet, och så kul ska vi väl inte få ha. ;o

 

Nej du, det verkar vara relativt sällan som saker och ting blir precis som man önskat. Allt vi kan göra är väl att hålla tummarna för att det inte blir en "filler-film". Nu ska man ju inte måla fan på väggen, det är ju inte så att en filler-film skulle behöva vara sämre än källmaterialet, men i åtminstone 99 fall av 100 känns det som att det är så det blir. ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...