Hoppa till innehåll
Anime.se

Början på slutet för Bleach


FrisseFrissén
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu i dagarna blev det känt att serien Bleach har nått sitt sista "arc", vilket innebär att slutet börjar närma sig snart. Men som vanligt när det gäller Kubo Tite får man anta att han kommer att dra ut på det så mycket det går, med strider som sträcker sig över flera kapitel utan att föra handlingen framåt. Så även om han säger att serien nått slutet så är det troligen en bra bit kvar ändå.

 

Det känns lite konstigt att läsa att Bleach har nått slutskedet, då man har följt den under en så låmg tid. Jag minns när jag första gången jag kom i kontakt med Bleach, via någon skum sida med halvtaskig översättning. Det känns som en evighet sedan, och jag har fortsatt läsa serien, även om vägen har varit krokig, och serien har haft både dalar och toppar (...ibland kändes det riktigt långt mellan topparna!).

 

Hur som helst ska det bli intressant att se om Kubo lyckas knyta ihop alla lösa trådar, och reda ut detta virrvarr av karaktärer som han har skapat.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag slutade läsa senast den delen när (långt fram, inom de trettio senaste kapitlen)...

Ichigo precis fick tillbaka sina krafter, efter att ha blivit lurad av Ginjo

 

Någon gång ska jag ta och läsa ikapp igen. Problemet är att storyn i Bleach går i snigelfart, så det kräver nästan att man har några volymer framför sig för att man ska kunna få något ut av det. En dag hoppas jag på att författaren listar ut hur hans ska knyta ihop alla lösa trådar, men tills dess är det bara att njuta av de spektakulära fighterna och shonen-skriken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser faktiskt framemot att serien får ett avslut, jag hoppas bara att det blir vettigt. Fast sen är det nog ingen omöjlighet att han återvänder till bleach om nåt år eller så, speciellt ifall hans nya serie (jag utgår från att han kommer påbörja eller har påbörjat planerna på en ny serie). Detta är om serien fortfarande är så populär i japan som jag fått för mig. Men sen är frågan vad som kommer dyka upp då, där är faktiskt inte speciellt mycket mer i bleach universumet som behöver redas ut mer än (spoiler)

shinigami king och royal guard, och det är nog detta jag antar att nästa arc kommer handla om.
Fast sen har serien också tappat rejält i senaste arcet (vilket många verkar vara överens om), så Kubo har kanske helt enkelt tröttnat på serien.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...