Hoppa till innehåll
Anime.se

Gakuen Alice


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är visst lite mangatagen just nu, för efter att ha läst ikapp Skip Beat på ett par dagar (mycket rolig serie!) så har jag börjat med Gakuen Alice. Jag såg animéversionen när det begav sig (2005?) -- den var fattigt producerad, men berättelsen hade lite charm.

 

För den ovetande är det en flickserie om en 10-årig tjej som börjar på en berömd men hemlighetsfull skola för barn med övernaturliga förmågor. Under den glada och celebra ytan ligger dock ett mörker.

 

Huvudpersonen Mikan är kul. Hon är inte helt olik en mindre hyperaktiv Sana i Kodocha, och hennes dynamik med seriens "bad boy" Natsume påminner mig om Sana och Akito. Det är en del bra relationer i serien. Sana Mikan och hennes bästis Hotaru är rätt kul:

 

rYQ8m.gif

 

(Likt Hotaru tycker jag också att Mikan är kul när hon är nedstämd.)

 

Jag gillar också att serien har kroppskontakt utan att göra för mycket av det. Mikan klänger i , blir upplyft, sitter i knät hos, håller hand och delar till och med säng med lärare och äldre elever utan att det blir något slags obehagliga undertoner av det. (Ibland kan det förstås skämtas om att någon skulle ha pedofila tendenser, men det är inte opassande.) Det är mest sött. (Likaså när Natsume håller hand med sin kompis Ruka. De inte gay, de är bara unga pojkar och nära vänner som känner att de bara har varandra i en situation som är mycket hård mot dem.)

 

1krYB.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...