Hoppa till innehåll
Anime.se

I am a Hero


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Har börjat läsa I am a Hero av Kengo Hanazawa. Han tecknade ju en manga som heter Ressentiment, om en patetisk nörd som ger upp hoppet och skaffar en virtuell flickvän. Lite Välkommen till NHK över det, fast mer hopplöst, och så är huvudpersonen en desto mer bristfällig person: han är fet och skallig och svagsint och oädel. Åtminstone till en början blir det ett väldigt undergrävande av otaku-önsketänkande... men till slut tycker jag att den börjar falla i samma fälla.

 

Men, det var Ressentiment. I serien jag läser nu, I am a Hero, som handlar om en mangatecknare (som ser ut något som Kengo själv...) som hamnar i ett zombieutbrott, så blir det ett slags undergrävande av actionhjältar istället. Han är feg och patetisk och bara flyr -- han är allt annat än en hjälte. Lite intressant på så sätt. Även intressant är hans hallucinationer, som (tillsammans med referensen till serien) påminner mig om Homunculus, en många resor bättre serie än Hanazawas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...