Hoppa till innehåll
Anime.se

Watashi ga Motenai no wa Dou Kangaete mo Omaera ga Warui!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Kapitel 108 , precis som Scelaris säger så går Tomoki-kun in och frågar om komipisen Komi till både Tomoko och Akari. Frågan är bara varför? Hänt några få gånger att han har gått in i Tomokos rum, Känns ändå som något han inte gör helt frivilligt. Jag är väldigt tveksam till att han skulle gilla Komi, och därför gå rundor och fråga , min gissning är att det komma vara något helt orelaterat.

 

 

Intressant också hur senaste kapitlen som Scelaris skrev , att hennes kontakt nät ökar rätt drastiskt och hon gör mer eller mindre framgång varje gång nu, shes on a roll!!! Måste säga jag började bli skeptisk till denna manga efter ett tag , tänkte den kommer förmodligen inte leda någonstans, men börjar få lite förhoppningar och måste säga jag börjar bli grovt nyfiken på vart de leder.

 

Jag var mest rädd över var , det handlar mer eller mindre om att hon e är socialt missanpassad och kan inte få några vänner. Om hennes problem skulle lösa sig, vad skulle mangan handla om ? det skulle också betyda att man byter stil på serien och riskerar att tappa läsare. Blev mer eller mindre övertygad om att de skulle nöta samma tema om och om igen. Jag tycker det är briljant och vågat att de börjar ge lite utveckling på hennes karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scelaris

Scelaris

Scelaris

Scelaris

Alltsååå... :happydrop:

 

Kapitel 108 , precis som Scelaris säger så går Tomoki-kun in och frågar om komipisen Komi till både Tomoko och Akari. Frågan är bara varför?

Jag tror att Tomoki är förvirrad över hennes beteende. Det är ju faktiskt inte så väntat att komma hem och hitta i sin säng, under sitt täcke!, sin systers kompis som man knappt pratat med förut. Han verkar inte greppa att hon är dökär i honom -- det hjälper knappast att hon faktiskt är lite skruvad --, så han söker ett sätt att tolka hennes beteende på.

 

Han är inte kär i henne, men hon har onekligen väckt något slags intresse hos honom, ett viktigt steg. Hänger väl bara på om han gillar vad han får reda på. Hon är förvisso en pervers ängel~, men knäppheterna får han säkert nog av från sin syster. :-)

 

Intressant också hur senaste kapitlen som Scelaris skrev , att hennes kontakt nät ökar rätt drastiskt och hon gör mer eller mindre framgång varje gång nu, shes on a roll!!! Måste säga jag började bli skeptisk till denna manga efter ett tag , tänkte den kommer förmodligen inte leda någonstans, men börjar få lite förhoppningar och måste säga jag börjar bli grovt nyfiken på vart de leder.

Ja, det är ju inte så långt kvar till sista året nu. Det är väl ungefär slutet av januari, sen kanske vi får Alla hjärtans dag (kanske Komiyama och Akari vill ge något till Tomoki), lite vårlov med en allt med galen Kii-chan, och sen sker skolavslutning runt mitten av mars.

 

När Tomoko slutade ettan så gick hon på avslutningen och pratade med en kille som inte verkade ha några kompisar efter sina tre år, och hon reflekterade över att samma skulle hända henne. Kommer hon att gå på avslutningen igen? Denna gång så kommer ju hon där f.d. elevrådsordföranden Megumi att gå ut skolan; kanske hon har några visdomsord, en ytterligare spark i Tomokos ända.

 

Och sen efter det är det sista året.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

scelaris scelaris scelaris scelaris ;)

 

Nej helt förståeligt att han blir lite nyfiken, sen vad som hände i cafeterian spädde nog på.

En tanke som slog mig, kan han vara nyfiken för det är hans syrras kompis? varför hon är vän med Tomoko? Det är nog den mest logiska tanke jag får, men vi får se.

 

Ja precis, men tror du dem planerar att avsluta serien till sista året? Iförsig så har den hållit på ett rätt bra tag 5år? så efter sista året kanske den avslutas, det låter rätt logiskt.  Intressant tanke med skolavslutningen från första året, om det är någon slags parallell med killen som står där ensam på skolavslutning, skulle vara roligt om de händer något på detta årets avslutning.

 

Jag hoppas du har rätt , är väldigt svag för special avsnitt med alla hjärtans dag och liknande. Jag tror även att det kommer börja handla lite mer om sido-karaktärerna vilket de redan har börjat göra. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

scelaris scelaris scelaris scelaris ;)

"Sceleris", dock!

 

En tanke som slog mig, kan han vara nyfiken för det är hans syrras kompis? varför hon är vän med Tomoko? Det är nog den mest logiska tanke jag får, men vi får se.

Nja, han har ju aldrig visat det intresset för Yuu-chan (och det borde vara en ännu större fråga isåfall) -- eller för Komiyama när de gick i högstadiet.

 

Ja precis, men tror du dem planerar att avsluta serien till sista året? Iförsig så har den hållit på ett rätt bra tag 5år? så efter sista året kanske den avslutas, det låter rätt logiskt. Intressant tanke med skolavslutningen från första året, om det är någon slags parallell med killen som står där ensam på skolavslutning, skulle vara roligt om de händer något på detta årets avslutning.

Jo, det allra vanligaste är ju att serier med gymnasieungdomsfokus slutar när de går ut gymnasiet, så jag väntar mig samma här. Visst skulle den kunna fortsätta, hon har säkert kvar problem så det räcker -- haha, tänk Tomoko på universitet! -- men jag har alltid haft en bild av seriens skapare som att de faktiskt inte gillar sin serie så mycket (det kanske ligger för nära hjärtat även för dem!), så jag tror inte att de kommer fortsätta längre än "nödvändigt".

 

Det säger förstås inget om huruvida de kommer att avsluta serien positivt eller negativt, komiskt eller med karaktärsutveckling.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Kapitel julspecial 2016: Tomoko, Yū och Komiyama har julfest. Julen är ju i Japan en romantisk högtid, men i brist på pojkvänner får de vara med kompisar istället. Därför ska de shoppa, äta, sjunga karaoke, och ge varandra små julklappar. Tomoko ser fram emot det eftersom det är hennes första julfest.

 

För att göra "lilla julafton"-utbytet lite roligare föreslår Tomoko att de hittar värdelösa grejer under hundralappen åt varandra. Därför går de varsin väg. Men Tomoko ser när Komiyama stannat vid en offentlig intervju av några baseball-spelare från laget som Komiyama är ett fan av; jag vet inte vad det är menat att hon tänker där, men hon går strax vidare.

 

Senare träffas de tre igen och går på karaoke. (Tomoko låtsas som att hon gått på karaoke förut.) Det är ett bra ställe, för att de får äta och väsnas även om de inte sjunger. Fast efter lite förlägenhet -- Tomoko och Komiyama är inte så vana "festare" -- så föreslår Yū att de sjunger, men de andra ålar sig ur till hennes besvikelse. Istället: julklappsutdelning.

 

Tomoko får en signerad baseball av Komiyama. Oanvändbart, ja, men Komiyama tänker att det kan vara rekvisita i skämt på något sätt. Komiyama är konstig. Komiyama får Sailor Moon-parodikondomer; hon tror först att det var från Tomoko, med undermeningen "ha ha du kommer ändå aldrig ha sex", men det var av Yū som hade tänkt att Tomoko skulle ha funnit det roligt. Yū rodnar~ och förklarar skämtet så att tjejerna inte tar illa upp.

 

Tomokos julklapp till Yū var en bröstnyckelknippa... men Tomoko erkänner sig besegrad på snuskskämtfronten av en supergenerad Yū. Som vinnare beordrar Yū Tomoko och Komiyama att sjunga julsånger. Efter en timme är alla tre generade -- förmodligen en bra sak för vänskapen.

 

L9Vm.jpg

 

Efteråt på gatan tittar de på julbelysning och stämmer träff för nästa jul. "Men om jag får användning för [kondomerna] innan nästa år", säger Tomoko, "så [räknas inte Yūs vinst]". Men Yū tror inte de behövs. Roligt: 2/3. Pinsamt: 1/3. Spännande: 1/3.

Kapitel 109: Det snöar jättemycket, men Tomokos mamma säger att hon måste till skolan ändå. Men skolan är ganska tom. Några elever är där, som Tamura och Yoshida, och den moderiktiga tjejen (hon som gjorde Tomokos makeup i 107) i sitsen framför Tomoko.

 

De är så få att de har litteraturlektion på biblioteket, där de dock bara "sitter av tiden". Tomoko läser en lättroman, och Tamura som är uttråkad blir lite nyfiken och ber om (och får) ett boktips. Modetjejen ber också om lästips; Tomoko föreslår nån romantisk grej som blivit film, som Tomoko själv inte läst. Yoshida kommer också och "ber" om något, så Tomoko letar förgäves efter Yazawa (Ai? Shōjomangatecknaren? Varför skulle en värstingtjej läsa flickserier?).

 

Mako kommer sent, men det är okej, och så är det fri lektion. Tamura ger sin nu utlästa bok till Mako. Glasögonkillen Kiyota kommer till skolan och säger att han tog taxi, men då säger fröken att eftermiddagslektionerna är inställda. Tills vidare har de ännu en fri lektion. Modetjejen framför Tomoko säger att boken var intressant; Tomoko säger nervöst varsågod och fumlar med händerna, så modetjejen ber om att få måla hennes naglar.

 

Gzug.jpg

 

Den långsamma dagen fortsätter och slutar. Väl hemma så tänker Tomoko att det var helt okej att gå till skolan idag.

 

Fint litet kapitel där det faktiskt känns som att Tomoko är en del av sin klass. Roligt: 1/3. Pinsamt: 1/3. Spännande: 2/3.

Kapitel 110: Det är dags för landets högstadieelever att skriva inträdesprov för de gymnasieskolor som de vill börja på, vilket brukar ske sent januari-tidigt februari. Tydligen har Tomoko i början av årskurs 2 anmält sig till frivilligarbetsgruppen för termin 2 av 3, den grupp som hon hörde endast behövde göra en sak under året. (Tomoko vill slippa undan; det verkar som att dessa frivilligarbetsgrupper inte är helt frivilliga...) Och det som de var tvungen att göra var att hjälpa till med inträdesprovet under en helg.

 

Det här är lite konstigt... Alltså, förmodligen utspelar sig kapitlen i kronologisk ordning, och 1 januari 2012 var kapitel 103 medan 14 februari 2012 är kapitel 112. 110 bör utspela sig ungefär sent i januari 2012. Andra terminen brukar sluta ungefär kring jul, så varför ska frivilligarbetsgruppen för termin 2 göra aktiviteter under termin 3?

 

Nåja. Hon surnar över att behöva vara på skolan på en helgdag, och funderar på att jäklas och säga till högstadieeleverna att skolan har pervon och värstingar, så kuggar man är man ännu värre. Medan högstadieeleverna skriver prov i klassrummen, sitter Tomoko och de andra hjälpredorna i korridorerna, redo att vägleda elever som t.ex. måste gå på toa, så att de inte går vilse.

 

I tristessen minns hon när hon skrev provet (alltså runt januari 2010). Tydligen var det ganska svårt; Yū är helt tom i blicken, så nu vet vi varför hon går i en annan skola.

 

JbeP.jpg

 

"Welp. Jag är körd."

 

Utan Yū tänker hon att det är bäst att knyta kontakter tidigt, så hon småpratar med tjejer vid vardera sida om henne. (Anmärkningsvärt: Tomoko har inte ringar under ögonen, och är mindre blyg än senare. Hennes fall måste ha skett typ i februari 2010, där i början av kapitel 1...) Eller, "småpratar" är att ta i. Hon säger "hann du skriva? Gick det bra? Fistbump! Jag är Kuroki, kom ihåg det", utan att lyssna på den andra tjejens namn. (Det är Nemo! Innan hon färgade håret!) Hon vänder sig till den andra tjejen och gör typ samma. (Det är Komiyamas kompis!)

 

Tillbaka i nutiden skäms hon. Och undrar hur det gick för tjejerna då, och om det börjar några fler enstöringar som Tomoko. En högstadietjej började må illa och fick avbryta japanskprovet; Tomoko och en annan tar henne till sjukstugan. Medan hon ligger på en brits går den andra tjejen för att fråga lärarna om hon får fortsätta skriva prov.

 

Flickan ligger och snyftar, och Tomoko tycker synd om henne och tröstar: "Du vet, provet är så enkelt att till och med värstingar och pervon klarar det, så du klarar dig nog även om du kuggar i ett ämne." Men flickan säger att hon måste in, för hon lovade sin pojkvän att de skulle gå i skolan tillsammans... Men Tomoko säger (med mindre rena intentioner) att det är viktigare att hon vårdar sin hälsa, för de kan ju gå i skolan tillsammans utan att gå i samma skola tillsammans. Tomoko tänker att de redan har pervon, värstingar och enstöringar, och inte behöver avskum.

 

Fem dagar senare visas resultaten utanför skolan, och Tomoko träffar flickan igen. Tydligen fick hon skriva japanskprovet i sjukstugan, så hon är tacksam för Tomokos råd om att vila (och inte försöka skriva provet med kortare tid och fastän hon mådde dåligt). Tomoko gratulerar henne och pojkvännen... som kuggade. Men flickan ska gå på skolan ändå, och yttrar en sån där plattityd om att deras hjärtan åtminstone är kopplade. Och Tomoko-sempai tänker att skolan får sig ett tillskott av avskum trots allt. Roligt: 1/3. Pinsamt: 2/3. Spännande: 1/3.

Kapitel 111: Tomoko spelar ett JRPG med "new game+"-funktion, ett sånt där man får spela spelet från början men med karaktärsegenskaper, nivåer och prylar som man hade när man klarade spelet. Så då börjar hon prata med sin bror om hur det hade varit som "new game+" att få gå om ett år i skolan: hon kan göra om klassintroduktionen, hon kan få fullpott på proven, hon skulle ha lätt att umgås eftersom hon är äldre och mognare (ha ha ha). Hon fabulerar om att vara en huvudperson, en tjej som sover genom lektionerna men tar förstaplatsen på proven och får en högljudd rival. Men, tänker hon, det skulle vara svårt att dölja sin kraft. Hon skulle ha råd inför kulturfestivalen, hon skulle kunna läroplanerna i förväg. Hon skulle gömma sig från sina gamla klasskamrater med ett vemodigt ansiktsuttryck.

 

Och i ett "new game+" så kan man ibland få gruppmedlemmar som man inte kunnat få annars! Så hon och Tomoki skulle kunna hamna i samma klass, och åka på klassresa ihop!

 

XUEy.jpg

 

"Eh, jag skämtar ju bara,

varför blänger du så där!?"

 

Tomoki är inte förtjust. Roligt: 1/3. Pinsamt: 1/3. Spännande: 1/3.

Kapitel 112: 14 februari 2012, alla hjärtans dag. På morgonen i klassrummet kommer Mako fram till Tomoko och ger henne en liten bit choklad. Tomoko tänker: "Va? Är helflatan en helflata på riktigt!?" Men Tamura säger att hon gav choklad åt alla året innan också. Dagen innan var det en del tjejer som stannade efter skolan i hemkunskapssalen. Tomoko tänker att hon inte har någon anknytning till alla hjärtans dag, så hon visste inte att tjejer också gav och fick choklad. ("Flator hela högen, va.")

 

Men Tomoko frågar om hon borde ge något tillbaka. Tamura vet inte riktigt, hon har inte gjort det själv, men kanske hon borde? (Tomoko tänker att Tamura också är en enstöring...) Så Tomoko och Tamura går till hemkunskapssalen.

 

Och där står Komiyama och Akari, Tomokis (eller Tomokis snopps) största fans, och lagar choklad. Tomoko låtsas inte om dem. Mako hade sagt att det var kvar en massa ingredienser, så Tamura tänker att de kan använda dem. (Tomoko lite skeptisk.) Eftersom ingen av dem gjort choklad tidigare kollar de recept på sina telefoner. Och det verkar gå bra. De arbetar i tystnad. Men Komiyama och Akari är mer högljudda; de småpratar om matlagning. Tamura tänker att hon är glad att Tomoko inte försöker prata bara för sakens skull, men att hon ändå undrar vad Tomoko tänker, och att det var länge sedan hon gjorde något efter skolan med någon som inte var Mako. (Mako verkar mer social än Tamura.)

 

Med små chokladbollar gjorda tänker hon att det var rätt enkelt, men att de är lite tråkiga. Hon ser att Tomokos choklad är annorlunda, avlånga. Är det karintō-godis!? Nej, det är ju Tomoko, så... "Vad gör du för något?" "Lite skit, bara." ("Som väntat [av henne], det var bajs.") Men hon förklarar att Mako inte ska få en sån, de är åt andra. (Till och med Tomoko har lite vett ibland.)

 

Det finns mer choklad, så Tamura gör mer, och Tomoko funderar på att göra sextrakasserichoklad åt Yū (förmodligen penisform). När allt är klart så ska nog Yoshida också få en. Tomoko tänker att det är jäkligt "ungmö" att stanna på skolan och göra choklad, men det är inte så "doki-doki" att göra åt Helflatan.

 

3zy4.jpg

 

"Här."

 

Och Tamura ger en åt Tomoko, som tack för idag. Till skillnad från Mako har hon aldrig gjort ett sånt utbyte, men "det är väl sånt som vän...ner gör?" Tomoko blir lite tagen. "Men... jag har bara bajs [att ge tillbaka]." "Det är lugnt, ge mig." "Fastän det är bajs?" "Snälla sluta säg det."

 

MqGr.jpg

 

Ett betydelsefullt steg.

 

I sin skolåda vid entrén hittar Tomoko en påse! "Jag hade över, så du får. Dina skor var kvar men jag såg dig ingenstans i skolan så jag lämnar dem i skolådan. Tycker du att det är smutsigt får du kasta dem. --Uchi" Tamura får förklara att det är tjejen i deras klassresegrupp. ("Aha, Emoji.") Tamura anmärker att antalet som Tomoko får ge choklad åt har ökat. Tomoko tänker att hon borde ha gjort mer normal choklad.

 

gQnH.jpg

 

Observera emoji-klistermärken.

 

Hemma hos sig lämnar Tomoko en choklad på Tomokis skrivbord. När han kommer hem efter fotbollsklubbträningen frågar hon honom om han fått någon choklad. "Det är väl strunt samma." "Jag har fått tre! De här!" "Jaha" säger han och stänger in sig på sitt rum. Genom dörren hör man ett "ÅH FY FAN" när han upptäcker Tomokos "bajs".

 

Intressant! Tomoko är Tomoko, men hon befäster sina band. Tamura verkar nästan lite osäker på relationen till Tomoko, det här med att säga att man är vänner; man vill ju inte antaga det, det är pinsamt och man kan bli nobbad ("vi är inte vänner"). Tamura har varit skeptisk till Tomoko, men hon verkar acceptera henne nu. Småsjukt sinne och allt. Och den oavsiktliga romansen mellan Tomoko och Emoji fortsätter; brevväxlingen i skolådan (se kapitel 105) fortsätter. Roligt: 2/3. Pinsamt: 1/3. Spännande: 3/3.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...