Hoppa till innehåll
Anime.se

Coppelion


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Just nu läser jag Coppelion som jag snubblade på här av en slump när jag först började söka efter animeserien som skulle ha startat i höstas men som stoppades pga kärnkraftolyckan och jordbävningen.

Hittade mangan dock och har slukat 10 kapitel redan. Klart intressant och bra serie så här långt!

 

En trio tjejer i skoluniform släpps ner i Tokyo som är en öde ruinstad sen 20 år tillbaka då en jordbävning förstörde kärnkraftanläggningen mitt i centrala Tokyo (?!?) och förgiftade typ hela staden som fick evakueras.

Tjejerna knallar in för att söka efter kvarvarande överlevare som sänt sos nyligen, det enda som skiljer ut dem från alla andra är att de inte har nån som helst skyddsutrustning mot strålning... Det får sin förklaring såklart. ;)

 

Läsvärd serie helt klart som det ser ut så här halvvägs igenom och den är inte slutskriven än.

Jag förstår att de med förra årets katastrof som bakgrund valde att lägga animeserien på is ett tag men jag hoppas verkligen att de släpper den för den verkar helt klart spännande och intressant och jag skulle verkligen vilja se den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...