Hoppa till innehåll
Anime.se

Spoiler-taggar


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi har haft några olika spoilertaggar på forumet, men som vi kommer att göra nu är det hide-taggen som ska användas för att dölja text och annat innehåll (lämpligt för långa, styckesvisa texter samt bilder), och spoiler-taggen som används för att mörklägga text (lämpligt för kortare texter; kan till skillnad från hide användas mitt i textstycken). Dessa har också ikoner i editorn: spoiler.png för spoiler-taggen (bilden föreställer ett censurerat textdokument), och hide.png för hide-taggen (ett frågetecken svävande över ett textdokument). Exempel:

 

Jag är ett stort fan av Yatzy the Animation! [spoiler='Avsnitt 12']Takahashi slår
yatzy på första slaget![/spoiler] Det jag tyckte bäst om i avsnitt 10 var dock
när Eri-chan [spoiler]kastade bort en tärning[/spoiler], det var så kul!

[hide='Yatzy the Animation avsnitt 13']Och i den rafflande finalen mellan Yoshii
och Yatzyguden ser vi något av regissören Eiji Yamamotos bästa arbete någonsin.
Vi följer Yoshiis inre resa genom en sekvens med parallellklippningar från
Yoshiis fysiska dito, som på ett briljant sätt ökar spänningen stegvis till den
punkt att tittaren inte kan annat än bita på naglarna.
[hide]Skämt åsido, det är en värdelös serie. 3/10 kan den få, och då är jag
generös.[/hide][/hide]
Blir:
Jag är ett stort fan av Yatzy the Animation! [spoiler=Avsnitt 12]Takahashi slår yatzy på första slaget!

Det jag tyckte bäst om i avsnitt 10 var dock när Eri-chan

kastade bort en tärning

, det var så kul!

 

Yatzy the Animation avsnitt 13

Spoiler
Och i den rafflande finalen mellan Yoshii och Yatzyguden ser vi något av regissören Eiji Yamamotos bästa arbete någonsin. Vi följer Yoshiis inre resa genom en sekvens med parallellklippningar från Yoshiis fysiska dito, som på ett briljant sätt ökar spänningen stegvis till den punkt att tittaren inte kan annat än bita på naglarna.

Spoiler
Skämt åsido, det är en värdelös serie. 3/10 kan den få, och då är jag generös.
Och vad är en spoiler? En spoiler är information om en handling som förstör en vanlig tittares/läsares/lyssnares uppskattning av berättelsen. Det är inte roligt när det händer, så tänk efter: skulle den som ser/läser/lyssnar på vad det nu gäller ha något emot att få veta vad du tänker skriva? I så fall, spoiler-markera eller dölj texten. Glöm inte bort att göra det tydligt vad som "spoilas" (dvs vilket avsnitt, till exempel) – omärkta spoilers är forumregelbrott. Och nej, det är inte okej att avslöja slutet på något bara för att "alla har sett/läst/hört det" eller att "det är ju ändå så gammalt". Det finns alltid någon som upptäcker det på nytt.
  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...