Hoppa till innehåll
Anime.se

Ingress


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte kolla om det är någon mer här som är ute och speltestar Ingress?
Det är ett rätt kul spel där du (med din smartphone och gps) måste ut på stan och leta efter portaler (oftast offentlig konst eller andra landmärken), hacka dessa och försvara dina egna mm. Två olika sidor kämpar mot varandra om kontrollen över stan. Mer klurigheter, gåtor och hjärnskrynklande problem väntar på hemsidan (Nä, inte den nedan utan en annan som är hemlig) :rolleyes:
 

 

http://www.ingress.com/

 

Det bästa med spelet är att du måste ut och röra på dig för att kunna deltaga, och det är ju positivt på alla sätt. Just nu är spelet i Beta-fas så man måste be om en invite för att kunna logga in och vara med men det tycks funka och det tog bara 2 veckor innan jag fick komma med.

Utvecklar de detta lite till
Vore kul att se om fler var med och man kunde diskutera lite om vad man tycker osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gav min kod till en polare (då jag inte har någon android, utan väntar på iPhone varianten). Ett problem med ingress är att det finns knappt någon "portal" i Sverige. Man kan skicka in rekommendationer till google för att lägga till fler, men det kan ta några veckor/någon månad innan dom läggs till, om de läggs till över huvud taget.

 

Men tror det kan bli nice om det läggs till fler portaler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen portal??? Jag har två st utanför mitt eget hus, och inom 15 minuters promenad har jag 40 st ungefär så jag antar att det beror lite på vart man bor. Jag bor själv i Gävle och jag antar att storstäderna har mer portaler och fler spelare, vilket också gör att det nog också reggas fler portaler allt eftersom. Kollade precis in Sthlm, och bara i Gamla Stan finns det över 30 portaler... :surprised:

 

Edit: Såg just att du var från Enköping, och där är det mycket riktigt tomt på portaler och spelare så det förklarar ju saken. Men det går ju att starta ett gäng som spelar såklart och då kan man se till att fixa portaler i stan, men det tar ju ett par veckor tydligen för dem att registreras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ett 15-tal nu vad jag såg, men inga från "De upplysta". Så spelbalansen är nog lite ojämn men det kan ju ändra på sig. :)
Kan tänka mig att när spelet släpps fritt så kommer det öka rätt rejält ett tag då många nog hoppar med för att testa men en hel del försvinner sen och lämnar en trogen hög som fortsätter kampen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...