Hoppa till innehåll
Anime.se

Hell Girl


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Har börjat kolla in den här serien och är lite fundersam. Det tycks mig som om den egentligen inte har någon handling alls, utan bara upprepar samma grundmönster men med olika karaktärer, bakgrund och metod.
Har nån sett denna och kan säga om det är värt att se mer än ett par avsnitt om man inte vill se den bara för att den är snygg och lite creepy? Jag känner att jag inte riktigt har ork att kolla igenom något som redan nu efter 3 avsnitt känns som Endless Eight fast i ny kostym varje gång.

 

Såg att den har ett par uppföljarsäsonger, så den måste ju uppenbarligen ha fallit en hel del i smaken där borta i österlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett två eller tre säsonger och kan säga direkt att jag kände ungefär som du. Jag fortsatte titta för att se om det blev roligare längre fram men nej, det blev det väl egentligen inte. Jag tyckte inte att den var rent ut sagt dålig men den föll mig inte särskilt väl i smaken. Jag skulle tro att den lämpade sig bättre att följa veckovis när det väl begav sig. Att titta på flera avsnitt åt gången blir lite... repetitivt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett alla 3 säsongerna och Hell girl eller Jigouku Shoujo är bra men den är repetativ så in i helvete. I alla säsongerna är det kanske på sin höjd 5 episoder per säsong som har en faktisk handling, I säsong ett är det avsnitt 8,14,24,25,26 och handlingen i sig är ganska bra, speciellt om man gillar japansk skräck/thriller som typ the grudge. Tycker att animen är lite som en mognare version av Death Note, då de tar upp moraliska frågor som t.ex. människovärde etc.

 

Men om du ska se denna så är mitt tips att du kanske ser 1 eller 2 stand alone avsnitt  och sedan de 5 avsnitt som rör handlingen. Säsong 2 var den bästa av säsongerna då den bjöd på fördjupad handling och mycke karaktärsutveckling och säsong 3 den sämsta där de verkligen försöker pressa ut de sissta pengarna som går av ett döende koncept.

 

Make of that what you will Ebhen.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...