Hoppa till innehåll
Anime.se

Söker någon att prata japanska med!


Berghani
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!
Är en tjugotvå år ung kille från Herrljunga som har läst japanska på högskolan i Göteborg i lite mer än ett halvår nu. Tycker verkligen om att lära mig nya saker och har inte haft så jättesvårt med mesta delen av reglerna. Problemet är att största delen av min kunskap är skriftlig, då jag inte ofta har chans att utöva språket muntligt med andra. Jovisst, vi pratar under vissa lektioner, men jag känner att det ej är tillräckligt. Har nämligen svårt att uttrycka mig när någon, till exempel, ställer en fråga på japanska.

Därför undrar jag om det finns någon här som är intresserad av att ha någon att prata japanska med. Helst någon som kan språket någorlunda bra. Jag kan definitivt säga att jag inte är en expert själv, men grundläggande kunskaper vore ett plus. Och det gynnar ju inte bara mig. Om du har svårigheter med talet själv så är det ju jättebra för oss båda! :)

Det är nog smidigast att använda Skype eller något liknande, uppenbarligen. Jag vet inte hur smidigt det skulle bli om vi skulle resa kors och tvärs över landet. Skulle kanske funka över helgerna, jag vet inte... i vilket fall! 

Om du är intresserad så är det bara att svara på foruminlägget, så kan vi spinna vidare på det hela efteråt. Ser fram emot svar! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gärna vilja prata med dig men jag är livrädd för skype och alla samtal via datorn X'D dessvärre.... säg till om du har vägarna förbi stockholm, så kan vi snacka japanska över kaffe eller nåt!

 

Tråkigt att du känner så om samtal via datorer, och Stockholm är ju en bit att åka för mig tyvärr. Skulle vara kul att träffas. men det går nog bara om jag har väldigt mycket tid att avvara. ;;^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...
  • 3 weeks later...

Hallå gott folk, jag söker också språkpartner att öva lite 片言の日本語 med i text och tal! Jag (själv-)studerar Japanska på heltid sedan Juli i år och ligger nu på en nivå där jag klarar av att läsa böcker med assistens (ordböcker, etc) och kan förmodligen klara JLPT N4 om jag tar testet. Det är dock inte jätteviktigt för mig vilken nivå ni är på, bara ni brinner för språket.

 

Skype passar bra för mig, men jag är öppen för andra alternativ som kan passa. Skicka gärna PM om du är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Jag pluggade japanska 1 i gymnasiet för några år sen, köpt böcker nu på egen hand, kollar massor av japansk drama etc. Dock är jag ingen expert och förstår mer än vad jag kan säga. Skulle så gärna vilja ha någon att öva med. Om någon bor i Stockholms trakten så pm:a mig gärna, Skype går bra med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...