Hoppa till innehåll
Anime.se

Sayonara JManga


guruguru
 Share

Rekommenderade inlägg

Nej fy sjutton vad trist. Det som verkade så lovande. I en industri som vägrar att ta emot pengar från kunderna om de inte befinner sig i rätt område på jordklotet var det härligt att se något som liknade ett internationellt alternativ för galma vanliga skanlejshån... men det får bli svårhittade Japanska inscannade kapitel för egen del även i fortsättningen. Det vill säga när jag inte längre befinner mig i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte oväntat. Jag tror inte att många lockades av varken utbud eller prissättning. Det var förvisso bra att de hade grejer som ingen annan hade, men att ha obskyra grejer innebär ju givetvis också att det är färre som söker det som erbjuds. Och då blev det också så att deras storsäljare räknades i låga hundratal.

 

De hade en del serier jag kunde tänka mig läsa, men inte för en sådan betydande andel av vad en tryckt utgåva kostar. Inte när det var ett sånt där drygt poängsystem, att man skulle betala för poäng som i sin tur skulle utbytas mot enskilda kapitel eller volymer. (De hade åtminstone tagit bort prenumerationskravet, att man typ skulle betala månatligen för "privilegiet" att få köpa poäng att byta ut mot e-manga.)

 

Jag kan bara tänka mig att fungerande alternativ skulle fungera med reklam-och-prenumerationsmodellen. Crunchyroll-modellen. Men jag tror nog ändå att det skulle vara för dyrt för västerländska bolag att fiffla med licenser med 36 olika bolag, så jag misstänker att det måste vara en japanskledd satsning. Typ som Daisuki.

 

De japanska förlagen kommer kanske att pressas till det om några år.

 

 

 

Red.: Just det för fasen, Jmanga7 hade de ju också, det hade jag glömt.

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt trist, följde flera av serierna på jmanga7, och nu lär man ju aldrig få läsa klart flera av dem. Jag registrerade mig på jmanga ganska tidigt, men det blev aldrig av att jag köpte några böcker, mest för att jag inte orkade lära mig hur betalningssystemet fungerade, men också för att jag tyckte prissättningen kändes väl hög för något man i praktiken bara hyrde och hade tillgång till när man var online. Så här i efterhand är jag rätt irriterad på mig själv eftersom jag inte tog chansen, nu är flera serier jag velat läsa utom räckhåll igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...