Hoppa till innehåll
Anime.se

Nisekoi får anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

När mangaförlaget Shueisha registrerade domännamnet så var det många som började misstänka det. Många andra har väntat bara baserat på vad det är för slags serie. Nu verkar det i varje fall vara säkert att Nisekoi får en animeversion.

 

För den som undrar så är Nisekoi en romantisk komedi i mangaformat. Den går i Shōnen Jump, samma tidning som har Bleach, Naruto och One Piece. Nisekoi är dock yngre: den började sent 2011 och har just nu bara 75 kapitel tryckta.

 

Serien handlar om Raku, son till ledaren av en japansk maffiagrupp, som för fredens skull måste fejka ett förhållande (nise falsk, koi kärlek) med Chitoge, dottern till ledaren av en annan, utländsk maffiagrupp – fastän de tycker illa om varandra. Den sortens historia man kan lista ut fortsättningen på: fullt med romantiska och småsnuskiga gangster- och skolförväxlingar, fullt med rivaler, och säkert lite hat-blir-till-kärlek.

 

Nu har det genom en reklamaffisch som sänts ut till japanska bokhandlar avslöjats att den äntligen får en animeversion. Inget mer, som studio eller röstskådisar, är känt, men vi kan åtminstone gissa oss till att det handlar om en TV-serie. Men en evighetsserie med en massa utfyllnad, eller en normalkort serie som bränner igenom materialet som finns ute och sen slutar? Det får vi se.

 

Källa: MyAnimeList.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Okej, jag tror inte det blir en evighetsserie: Yaraon visar att det är Shaft och Akiyuki Shinbo (Bakemonogatari, Hidamari Sketch, Madoka Magica, Zetsubō-sensei, etc) som står för kalaset. :surprised:

 

Kändes lite otippat för en Shōnen Jump-serie. Nu väntar jag mig något som Arakawa Under the Bridge eller åtminstone Natsu no Arashi.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...