Hoppa till innehåll
Anime.se

Vart kan jag få tag på denna anime?


Kakihara
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena!

 

Vill köpa hela samlingen av "Higurashi no Naku Koro ni" (grymt bra anime för övrigt!) och har jagat runt efter den i flera filmbutiker, men ingen hade den.

 

Helst om den finns att få tag på i Sverige eller i Europa med engelska subs. Kan tänka mig att köpa den från USA, men det är som absolut sista utväg då det brukar vara krångligare och kosta mer att beställa hem.

 

Någon som vet var man kan få tag på denna samling? Eller har ni tips på någon bra affär/sida som säljer den? 

 

/Robbson

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr, Higurashi har aldrig kommit ut i Sverige eller Europa med engelsk text. Det kan också vara svårt att få tag på den från USA, eftersom bolaget som hade den har lagt ner affärerna; det finns i större butiker inte några nya exemplar kvar att köpa. Det finns förstås möjlighet att köpa begagnat på Ebay, men då kan man bli lurad: till exempel att de skickar piratkopior, eller inte skickar något alls.

 

Den finns dock utgiven i Australien med aktiv licens. Jag har aldrig direktimporterat därifrån själv, men butikerna EzyDVD och DVDLand kan nog vara värda att kolla på. 73 australienska dollar för första säsongen på DVD, det är ungefär 437 svenska kronor. (För att se andra säsongen så måste du nog söka på Higurashi istället för When They Cry.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då kan jag passa på att ställa frågan om det är någon som vet vart/om jag kan köpa volymerna 2 samt 3 på dvd (alltså inte hela serien i ett)? Köpte higurashi samlings boxen med volym 1 samt volym 4,5 och 6 hos sfbok.se innan dem slutade sälja den, vilket har resulterat i att jag har en ofärdig sammlingsbox stående i bokhyllan som gnager lite på själen.
Spelar ingen roll vart dem säljs så länge det är engelskt sub, men undviker helst begagnat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr, Higurashi har aldrig kommit ut i Sverige eller Europa med engelsk text. Det kan också vara svårt att få tag på den från USA, eftersom bolaget som hade den har lagt ner affärerna; det finns i större butiker inte några nya exemplar kvar att köpa. Det finns förstås möjlighet att köpa begagnat på Ebay, men då kan man bli lurad: till exempel att de skickar piratkopior, eller inte skickar något alls.

 

Den finns dock utgiven i Australien med aktiv licens. Jag har aldrig direktimporterat därifrån själv, men butikerna EzyDVD och DVDLand kan nog vara värda att kolla på. 73 australienska dollar för första säsongen på DVD, det är ungefär 437 svenska kronor. (För att se andra säsongen så måste du nog söka på Higurashi istället för When They Cry.)

 

Tackar för tipsen! Tråkigt att den slutat säljas, men ska kolla upp länkarna du skickade, börjar bli rätt bra på att hitta sällsynta filmer/serier hehe. Letade efter en sällsynt italiensk skräckrulle för några år sedan, började leta i diverse filmbutiker, sen på internet och det slutade med att jag hittade och köpte den i Rom av regissören själv och fick den signerad.

 

Så att hitta Higurashi ska nog gå! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...