Hoppa till innehåll
Anime.se

Japan i sommar


lolcatinti
 Share

Rekommenderade inlägg

En sak som ofta kommer upp på nätet angående Tokyo är: åk inte dit på sommaren. Problemet är ju att för många av oss vanliga dödliga så är det mest på sommaren vi har tid.

Själv funderar jag på att åka till Japan i juni och resa runt men också vara en del i Tokyo. Ni som varit där - är det här en helt galen idé? Kommer det att försämra min upplevelse av landet?

 

(Jag har läst på sajter om % luftfuktighet osv men det säger mig ingenting eftersom jag aldrig ens varit i Asien. Därför frågar jag er som upplevt Japan!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan bekräfta gurugurus svar. Jag var där med en vän i mitten av juni och vissa dagar kändes det nästa som en eldstorm slog till i ansiktet när man gick ut. Vi hade inte gjort någon research och var inte riktigt beredda på det. Vi var dock i Tokyo hela tiden, och så gott som alla byggnader har AC så det bra i alla fall. Bara att slinka in och svalka sig lite.

 

Rekommenderar början av April annars. Fint med alla körsbärsträden som blommar. :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

När jag var där 2011 under Juli så var det stek hett, runt 37 grader ibland. Men fuktigheten i luften gjorde att man klarade det tycker själv fast jag vet inte ifall det skulle vara skönare utan fuktigheten eftersom jag inte har varit om det.

 

Men jag spelade bland annat fotboll vid 36 grader utan problem, man vänjer sig så jag tycker att det är bara att köra på :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bor i Japan.
Det är väldigt skönt just nu. Igår hade vi runt 25 grader och soligt.
Idag är det runt 22 grader och regn.
Det finns många saker att tänka på innan man kommer hit.
Vår och höst säsongen är vackrast, dock mest populära säsongerna att komma hit. Det gör Japan mer packat med folk, flygbiljetterna kostar mer och även hotellen. Så det beror ju lite på vad man är intresserad av.
Sommartiden är absolut värsta tiden att komma hit som någon redan har nämnt.
Monsun/regn perioden är inte så rolig heller.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lånar tråden lite och undrar bara om det är någon som kommer befinna sig i Tokyo mellan den 1-7 Juli. Har gjort en "miss" i min bokning och kommer en vecka tidigare innan mina vänner kommer och kommer därför vara i Tokyo en vecka själv. Så om någon befinner sig där och har lust att mötas upp för hyss eller dylikt så hör av er! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...