Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag heter Patrik och är en 18år gammal kille ifrån Lycksele och på Torsdag så åker jag ner till Göteborg för att göra praktik på en El-firma i 4 veckor. Förutom kontakt-familjen som ska hjälpa mig så känner jag ingen alls i Göteborg. Jag har bunkrat upp med tonvis av anime på laptoppen men det skulle vara trevligt att få lite solljus på helgerna och att få skaffa sig några nya vänner. På helgerna så kommer jag inte att ha något att göra och det är 90% chans att jag kommer gå vilse I Göteborg om jag försöker ta mig någonstans, då min stad/by har runt 8000 invånare. Har länge önskat att kunna ta mig till Göteborg och att jag fixade praktik där känns fantastiskt.

 

Så därför undrar jag om det finns någon här på Anime.se från Göteborg eller i närheten av Göteborg som har lust att hitta på något och träffas på kvällen eller på helgerna och kanske eventuellt visa mig runt stan litegrann.

 

Jag älskar Göteborgs-bandet In Flames och de har varit en stor favorit så länge jag kan minnas, en utav de första sakerna jag kommer att göra i Göteborg är att gå på restaurang 2112 som då ägs av några bandmedlemmar från In Flames. Film och musik är 2 utav mina största intressen, spelar elgitarr sjäv så jag går gärna på bio/koncerter eller musik klubbar om det finns. Jag är väldigt intresserad av Japansk matlagning och undrar därför också om det finns någon asiatisk/japansk butik där nere samt om det finns någon bra Japansk restaurang så vore det greit, har lyckats väldigt bra med min Ramen men jag har ingen aning hur nära jag är riktig Japansk Ramen då jag aldrig haft chans att prova. Jag har planer på att kanske flytta till Japan i framtiden så jag övar gärna språket med någon, jag tar även med mig helt nya Shingeki no Kyojin manga-böcker på Japanska som jag inte lyckats läsa ännu.

 

Älskar att träffa nya människor, jag hoppas jag får svar ^^

 

Yoroshiku!

 

Skype ID: patrik-osian

Email: sklutten@gmail.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Jag är göteborgare men lever ett löjligt stressigt liv så vi kommer nog inte hinna ses. Men jag finns tillgänglig för tips om såna behövs. Ett bra ställe att äta nudlar på är Yammy Kitchen på andra lång. Älskar deras Oden!!

Världskulturmuséet är ett ställe du kommer att vilja kolla in. 8 mars är det dessutom massa feministiska samtal och fest där, med möjlighet att lära känna massa bra peeps.

Välkommen till Götet!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar! Kommer definitivt att kolla in Yammy Kitchen, sedan så får jag se om jag lyckas ta mig till Världskulturmuséet den 8:e mars, det kan vara bra att skaffa lite kontakter i Göteborg då man funderar på att skaffa permanenta rötter där i framtiden. Det ser ut som jag kommer stortrivas. Tack för tipsen!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...