Hoppa till innehåll
Sceleris

Horimiya

Rekommenderade inlägg

L9fj.jpg

Horimiya är bra. Originalet är en webbserie, men den här versionen är tillräckligt vältecknad och välberättad för att jag inte bryr mig om att kolla upp originalserien. Det handlar om en vanlig tjej som för sina vänner håller hemligt hur mycket hushållsarbete hon gör, och hon lär känna en klasskamrat som verkar dyster och asocial, men som också har en hemlighet: efter skolan släpper han ut håret och sätter in sina piercingar. Det är vänskap, romantik, familj, mobbing. Bra serie.

Fast jag skriver om den nu mest för att jag ville visa den här bilden av en mangapappa som är en av de mest avvikande jag sett. Från kapitel 41.

Spoiler

Zua6.jpg

Inte nog med att han inte är en "INGEN MAN SKA GÅ UT MED MIN DOTTER"-pappa, han till och med gosar med sin dotters pojkvän!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

det är en riktigt bra manga och ja jag blev fett överraskad när jag såg pappan xD tänkte att det var bror eller något eller ungdomskompis XD 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har läst Horimiya sedan jag inte kan minnas, instämmer helhjärtat att det är en bra serie och kan lätt reka. Den har dessutom bra humor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

(Delad till ny tråd för att varför inte.)

Den har dessutom bra humor.

Ja, poolkapitlet var rätt lysande, haha. Det var skrivet nästan som ett Gintama-kapitel, så som de gick fram med replikerna och genmälena.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

den e så bar så den förtjänar en egen tråd XD 

och aaah jag måste plocka upp den mangan igen X'D var tvungen att ta pause pga skola 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jag har också läst Horimiya sedan "starten", och måste säga att jag har förlorat mycket av intresset efter kapitel 20+. Det kanske är en effekt av att "notice me senpai" började försvinna.

d85.jpg

Humorn är annars helt okej. Jag har definitivt läs bättre grejer (men jag är ganska svårflörtad). 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu