Hoppa till innehåll
Anime.se

WebM-stöd


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är snart 2015, så då är det på god tid att vi ska kunna ha WebM-video i våra inlägg, tycker jag!

 

Det är enkelt att lägga in. Skriv

[webm=http://www.anime.se/bilder/Q/QEmt.webm]

så får du

 

 

Det svåra är förstås att få göra så att videon blir i rätt format, men Miro Video Converter och XMedia Recode är två program som borde fungera för att koda om befintlig video till WebM.

 

Steg 2 är att ladda upp någonstans. Det går att ladda upp på Anime.se/Bilder – men tänk på din diskkvot, det kan bli ganska stora filer med WebM. Så i många fall rekommenderar jag nog att ni laddar upp på andra ställen, till exempel på Pomf.se.

 

Och sen är det förstås frågan om webbläsarstöd. Kanske fixar in stöd för MP4/H.264 lite senare också.

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ballt. Jag pysslade lite med webm för ett tag sedan och funderade på om det fanns stöd på forumet eller ej vid ett tillfälle. Kan användas mer flitigt i framtiden, kanske i Gissa Anime-tråden eller dylikt!

 

Test

Your browser does not support HTML5 video.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan användas mer flitigt i framtiden, kanske i Gissa Anime-tråden eller dylikt!

Ja, vi kanske borde fixa in en till, större hårddisk så kanske jag vågar öka utrymmet för Bilder! :colonthree: Å andra sidan kanske man inte ska ha för många klipp, av upphovsrättsskäl. (Nog för att vi redan bryter mot upphovsrätt redan genom avatarer och "gissa animen"-bilder, men jag tror de flesta företag har överseende.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...