Hoppa till innehåll
Anime.se

Finns det fler som mig?


シェード Sujou
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej! Skriver nu min första tråd här då jag efter lång tid insett att det kanske finns en otaku base även här i Sverige, så det blev att skapa ett konto iaf! Nu vet jag inte ifall jag skriver i rätt subforum, men ifall det finns en mer lämplig avdelning får gärna en admin flytta tråden.

 

Nu till själva frågan, rubriken kan vara rätt vilseledande men ändå inte. Jag undrar helt enkelt ifall det finns fler som jag!

>Me<

-18 år

-Kille

-Bor i stockholm

-Bor i ett "rikemans område"

-Läser manga, kollar på anime 2-6timmar/dag

 

Jag har många gånger tänkt att jag aldrig riktigt levt som jag vill, ifall du skulle träffa mig på gatan skulle nog 99% säga fyfan vilket rikemansbarn, medans andra skulle säga att jag klär mig som vem som helst. Det är alltid skjortor, ralph lauren skor osv. ni fattar helt enkelt. Men riktigt så är jag inte inombords, jag är en anime nörd som älskar musik som AOA (kpop) och egentligen gärna skulle glida runt i en Happy hoodie (happy från fairy tail). Tyvärr så känner jag absolut ingen i min trakt som kollar på anime, håller på med cosplay eller läser manga.... Jag gymmar även mycket (finns det kanske några snälla nördar på gymmet? :>).Finns det fler som har liknande livssituationer?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du är inte ensam om att vara tonårskille med mangaintresse, du är inte ensam om att vara animefan i Stockholm, du är inte ensam om att ägna flera timmar om dagen åt manga och anime, du är inte ensam om att vara en gymmande nörd, du är inte ensam om att dölja din inre otaku, och du är inte ensam om att inte känna folk i din närhet som delar ditt intresse i japansk (och koreansk) popkultur – det är vad som lett många av oss hit. Välkommen!

 

Fast jag vet väl inte hur många här som bor i rikemansområden. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara ren nyfikenhet 

är du japansk efter som du ha kanji text i använda namnet ?

Nop, är inte japansk, kan lite grann och lär mig mer och mer :P Shade Identity är en personlig grej typ. Ditt namn diggar jag :reallyhappy:, diskuterar gärna ecchi animes nån gång! ;)

Du är inte ensam om att vara tonårskille med mangaintresse, du är inte ensam om att vara animefan i Stockholm, du är inte ensam om att ägna flera timmar om dagen åt manga och anime, du är inte ensam om att vara en gymmande nörd, du är inte ensam om att dölja din inre otaku, och du är inte ensam om att inte känna folk i din närhet som delar ditt intresse i japansk (och koreansk) popkultur – det är vad som lett många av oss hit. Välkommen!

 

Fast jag vet väl inte hur många här som bor i rikemansområden. :happydrop:

Efter att ha läst ditt inlägg insåg jag hur otroligt cliche min situation är, och att det förmodligen är så väldigt många av oss anime/manga fans som är "garderobs otakus". Rikemansområde grejjen är mer typ som en av de grejer jag vill ifrån, dock hade det varit intressant med nån med samma förhållanden att prata med :colonthree: Får ta reda på vart animefansen befinner sig i stockholm antar jag x)

 

Gymmar mycket men bor i Göteborg, sorry man, you're on your own. 

Alright, stay strong :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För stockholmstrakten är ju Mangakai en grundval, de har väl sina animevisningsveckomöten med nästan skrämmande regelbundenhet!

 

Whaaaaaaaaaaaaaaaaat...!

 

Hade ingen aning! Detta blir intressant! Tack!

 

Btw Sujou, jag bor i Stockholm på Kungsholmen. Har också haft ganska liknande situation som dig! 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Whaaaaaaaaaaaaaaaaat...!

 

Hade ingen aning! Detta blir intressant! Tack!

 

Btw Sujou, jag bor i Stockholm på Kungsholmen. Har också haft ganska liknande situation som dig! 

Skicka ett PM med din skype så kan jag väl slänga iväg en request ifall du har lust!

 

ngjrnoew hur har jag inte kollat upp dem !!  jag har ju till och med sprungit förbi deras tält i kungsan på körsbärsblommans dag xD 

 

Jag kollade lite på deras hemsida samt facebook, var inte riktigt något för mig då jag är 18 och ingen riktig "otaku". Men det är alltid kul när man inser att saker man letar efter funnits mitt framför ögonen på en haha :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...