Hoppa till innehåll

Vi har nu en wiki! Kolla tråden!

ryuzaki

I vilken ordning ska man se Monogatari Series?

Rekommenderade inlägg

i vilken ordning ska man kolla serierna 

och har de olika handlingar?

Monogatari Series

Nekomonogatari

Nisemonogatari

Hanamonogatari 

Redigerad av Sceleris
Piratlänkar borttagna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Monogatari är en riktig soppa! Här skrev jag en ordentlig genomgång av alla böcker och animeversioner, och listar dem både i den ordning de utspelar sig och den ordning de släpptes, och det är väl de alternativ du har att välja mellan. Antingen

• BakemonogatariNisemonogatariNekomonogatari KuroMonogatari Second SeasonHanamonogatari,

eller

• Nekomonogatari KuroBakemonogatariNisemonogatariMonogatari Second Season avsnitt 1-10 → HanamonogatariMonogatari Second Season avsnitt 12-26.

Jag har bara sett Bakemonogatari, men jag tror att det är ungefär samma karaktärer i alla verk.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Anime versionen släpptes i den här ordningen;

Bakemonogatari
Nisemonogatari
Nekomonogatari

2nd season

Rekommenderar dig även att se den i den här ordningen, samt att du läser Bakemonogatari LN för att inte missa något inför Nisemonogatari :) Och för dig/andra som tittar förbi tråden, kolla även på Katanagatari som inte har något att göra med monogatari serien, men är skriven av samma person och handlar om samuraier (Katanagatari=Sword story), samt att varje episod är 1timme!

EDIT: Verkar som om Sceleris hann före mig, samt en mer detaljerad beskrivning. Dock bör ni helt klart kolla in Katanagatari.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu