Hoppa till innehåll
Anime.se

I vilken ordning ska man se Monogatari Series?


ryuzaki
 Share

Rekommenderade inlägg

Monogatari är en riktig soppa! Här skrev jag en ordentlig genomgång av alla böcker och animeversioner, och listar dem både i den ordning de utspelar sig och den ordning de släpptes, och det är väl de alternativ du har att välja mellan. Antingen

  • BakemonogatariNisemonogatariNekomonogatari KuroMonogatari Second SeasonHanamonogatari,

eller

  • Nekomonogatari KuroBakemonogatariNisemonogatariMonogatari Second Season avsnitt 1-10 → HanamonogatariMonogatari Second Season avsnitt 12-26.

Jag har bara sett Bakemonogatari, men jag tror att det är ungefär samma karaktärer i alla verk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime versionen släpptes i den här ordningen;

Bakemonogatari
Nisemonogatari
Nekomonogatari

2nd season

 

Rekommenderar dig även att se den i den här ordningen, samt att du läser Bakemonogatari LN för att inte missa något inför Nisemonogatari :) Och för dig/andra som tittar förbi tråden, kolla även på Katanagatari som inte har något att göra med monogatari serien, men är skriven av samma person och handlar om samuraier (Katanagatari=Sword story), samt att varje episod är 1timme!

 

EDIT: Verkar som om Sceleris hann före mig, samt en mer detaljerad beskrivning. Dock bör ni helt klart kolla in Katanagatari.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...