Hoppa till innehåll
Anime.se

Info om droppade serier + dragon ball


Biggeman
 Share

Rekommenderade inlägg

Sha, 

 

Brukar nöta lite animes med jämna mellanrum. Dessvärre inte allt för ovanligt att serier droppas innan dom är avslutade som de flesta säkert vet. Jag verkar inte vara någon hejjare att ta reda på mina frågor ang. detta via google själv så hoppas att någon har koll.

 

Vad jag förstod så avslutades toriko och ersattes av nya dragon ball kai. Tydligen för att dragonball har 20 års jubileum eller nått skit. När kommer denna hemska serie sluta? Någon som vet och isnf kommer Toriko tillbaka?

 

Kommer bleach återkomma eller skiter dom i det? För mangan är rätt sjuk imo och den skulle bli så fet i anime....

 

Kommer det en tredje säsong av Magi? Har kommit OVAs med sinbad men inte vidare sugen på en "spinn off".

 

Sista lägger jag till bara för att, kommer det en andra säsong av black bullet? Tyckte den hade god potential iaf.

 

 

 

Mvh dR.tRauN_man-san

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte att Toriko kommer tillbaka. Serien slutade inte bara för att de ville börja om med Dragonball Kai. Tvärtom tror jag att Dragonball Kai började om för att de ville sluta med Toriko! Tittarsiffrorna för serien (sändes före One Piece på Toeis barntimme på söndagmorgnarna) var inte så imponerande, och än värre var att intresset hos barnen var lågt. Tydligen drog Toriko-långfilmen in alldeles för lite pengar. Kom ihåg att anime är reklam. Här ville de ha barn som såg filmen på bio, som köpte leksaker och som köpte Shōnen Jump-tidningen där mangan går. Men så blev det tydligen inte, och då ser de mycket starkare vinstpotential i sin Dragonball-revival.

 

Men det kommer att bli intressant att se vad som följer pågående sagan i Dragonball Kai. Kanske en annan anime, kanske fler Kai-avsnitt.

 

Bleach lär inte heller komma tillbaka. Det är sällan som det händer, speciellt inte med flera års uppehåll.

 

Magi kommer nog inte att få en tredje säsong. Första säsongen sålde rätt bra, men intresset svalnade jättemycket inför andra säsongen. Så de lär inte satsa på en till.

 

Black Bullet tror jag inte heller på. Jag har inte hört att den ska ha haft någon speciell påverkan på försäljningen av sitt källmaterial (lättromaner).

 

Meeen jag har haft fel förut – jag trodde inte att Yahari Ore no Seishun Love Comedy wa Machigatteiru eller Chihayafuru skulle få mer anime heller! Så fortsätt hoppas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej,

 

tack för svaret. :)

 

Får väl be till gudarna att ryktet jag läst om att bleach skall komma tillbaka när mangan är klar, stämmer. 

Bleach tappade rätt mkt popularitet vet jag för det var så mkt fillers.... Kan ju hoppas att de tar sitt sunda förnuft till fånga och tar upp det utan fillers.

 

Har läst mig till att dragon ball kai är 69 eps och just nu är dom på typ 40. Kan ju hoppas att dom begraver skiten sen. 

 

Iaf, Big up yo. Hala @ u dauwG

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...