Hoppa till innehåll
Anime.se

Attack on Titan-filmen


Yakururu
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare igen kompisar, vi alla vet att AoT är en grymt bra serie, fast lång filmen. Har någon sett den? Är det något bra eller borde jag undvika den för att ej förstöra serien för mig själv? ;O

 

Tror detta är den mest passande tråden för denna diskussion, förlåt om det inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här tråden borde inte vara här, ev kan moderator lösa det.

Här är ändå mitt svar:

 

Filmen är väldigt olik serien. Jag har läst mangan, ej sett animen, och uppfattar den som riktad till en mogen publik. Live action-filmen verkar snarare riktad till 15-åringar. Det finns omotiverad drama, de kvinnliga karaktärerna är kass och totalt osjälvständiga. Mikasas historia är helt förändrad till det sämre, hon är förstörd som karaktär. Dessutom är Levi inte med och ersätts med en macho-idiot med mustasch.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte, jag. Jag har inte sett den, men den lät ganska intressant:

 

This movie's mission is to plunge you into a unique heightened reality filled with nauseating nightmares and disturbingly human cruelty. This version of Attack on Titan is pure horror movie, a one-of-a-kind experiment in atmospheric terror you may never forget.

 

[...]

 

We won't know the full extent of the film's message until Part 2 is released in Japan later this year, but the fact that it has its own message at all is an exciting surprise. So if you're a prior fan of the manga or anime eager to see your favorite characters kicking butt in feature form, you may be better served by the animated compilation movies. Approach this film with an open mind, a clean slate, and a strong stomach, and you may find something completely new to love, with a much darker part of your heart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Nu har jag äntligen sett första delen!

 

Den var... inte så intressant. Jag tyckte inte att det var någon särskild "förhöjd verklighet" eller att det var särskilt magvändande. Jag gillade inte manuset, jag gillade inte regin, jag gillade inte skådespeleriet (jag är inte japan, så jag har svårt att verkligen bedöma hur bra det var, men ingen rolltolkning gav mig intrycket att de var något annat än halvtaskiga skådisar).

 

Men jag gillade jättarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...