Hoppa till innehåll
Anime.se

Viewtifull Joe blir anime...


c4z
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag läste det i senaste nummret av Player1 (mycket bra tidning) men egentligen bryr jag mig inte ett dugg då jag hatar plattformslir. Men, som den goda människan jag är tänkte jag att andra kanske ville veta detta (jag har vetat att det finns några Viewtifull Joe fans på forumet).

 

Så här står det:

 

"TV-SERIEN VIEWTIFULL JOE!

 

Ständigt blir tv-spel film och vice versa. Nu tänker Tv-Tokyo satsa på att göra tv-serie av Viewtifull Joe. I samband med Viewtifull Joe 2:s release i oktober, är det också premiär för tv-seriens första avsnitt. Totalt 52 avsnitt planerade. Snurrigt i japansk tv i höst: en tv-serie som ser ut som en serietidning och baseras på ett spel som liknar en film."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

någon som vill förklara för mig och andra som undrar om hur spelet är?

Joe och hans flickvan, Silvia, är på bio och ser en film med Joe's favorithjälte, Captain Blue.

Plötsligt blir Silvia indragen i filmen och det är upp till Joe att rädda henne.

Inne i filmen så träffar han Captain Blue som ger honom en dräkt med en klocka som kan göra en massa roliga saker, t.ex. få allting att gå i slow motion.

 

Det är ett plattformspel med mycket slagsmål och problemlösning, och även lite shoot 'em up. Grafiken är helt makalös btw.

Ett av förra årets bästa spel, helt klart!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter kul fast storyn verkar lite vek.

Det är ju precis det som är tjusningen med spelet. Det skall likna och till viss del vara parodi på de gamla superhjälte-i-trikå filmerna. Jag har kört detta spel rätt mycket, och det enda klagomålet jag har är egentligen att det är otroligt svårt! Till och med på den lättaste svårighetsgraden "KIDS" får man smaka på en utmaning som heter duga. Detta leder dock ofta till frustration, i alla fall från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...