Hoppa till innehåll
Anime.se

Söker äldre svenska utgåvor av anime...


krs000aaa
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,
Jag söker VHS eller digitaliserade (alltså VHS rippar) av en del kassetter jag minns från många år tillbaka, utgivna av Wendros först och främst... Jag har samtliga serier på DVD fast på japanska. Jag vill få tag på de gamla svenska versionerna och synka ljudet med DVD versionerna, alltså är det viktigast att ljudet är någotsånär okej, bildkvalité mindre viktigt. Är främst ute efter rippar direkt från originalkassetterna, alternativt köpa eller låna originalkassetterna för att själv digitalisera om ni inte har möjlighet att göra detta.

 

Det är rätt många jag söker, men i första hand följande:

Vindens Krigare ("Nausicaa") - har en version nedladdad med den svenska dubben, tyvärr är ljudkvalitén inget vidare, söker alltså en bättre version.

Magiska Äventyr Med Totoro (versionen som visades på TV1000 1996, mycket bättre än nydubben enligt mig).

Kul I Plugget ("Hiatari Ryoukou", utgiven 1988 av Wendros)

 

Candy Candy Del 1 + Candy Candy Special (har lyckats komma över nya/ospelade exemplar av alla övriga delar, endast del 1 och "Special" saknas!).

"Den Lille Krigaren" - Minns tyvärr ingenting om utgåvan, förutom att det var den engelskdubbade "The Littlest Warrior" med en svensk röst som gjorde alla karaktärerna ovanpå de engelskdubbade rösterna. Filmen originaltitel är "Anju to Zushio-Maru" och producerad av Toei 1961.

Grand Prix - alla 5 delarna. Utgavs mellan 1983-1987 av Wendros.

Robotech - alla delar (4 st.?) + "Robotech The Movie"

 

Lady Oscar - alla delar (3 st.?) (Wendros, 1988-1989)

 

Tjejligan (Gall Force: Eternal Story) (Wendros, 1988)

 

Bell & Sebastian Del 2+3 (finns det fler?)

Superfamiljen Del 1 (Kimagure Orange Road). Utgiven 1988 av Wendros. Del 1 innehåller en episod som inte är med på svenska DVD släppet!

PS: Söker även en del andra tecknade serier på svenska, fast som inte är anime, men jag får väl hålla mig till anime då detta är ett animeforum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Nausicaä, Totoro(antagligen nyare dubb) och alla andra Ghibli filmer på dvd, borde vara okej kvalité där. Kanske kan fixa filer av dom om du vill ha.

Om du enbart är ute efter äldre VHS versioner så har jag inte mycket.

Hej! Tack så mycket för ditt svar! Jag har de två Ghibli boxarna på DVD redan, är ute efter den äldre dubbningen av Totoro.

Nausicaa på den svenska DVD boxen tror jag endast har japanskt tal?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...
Den 2016-09-01 vid 16:30 sa krs000aaa:

Hej,
Jag söker VHS eller digitaliserade (alltså VHS rippar) av en del kassetter jag minns från många år tillbaka, utgivna av Wendros först och främst... Jag har samtliga serier på DVD fast på japanska. Jag vill få tag på de gamla svenska versionerna och synka ljudet med DVD versionerna, alltså är det viktigast att ljudet är någotsånär okej, bildkvalité mindre viktigt. Är främst ute efter rippar direkt från originalkassetterna, alternativt köpa eller låna originalkassetterna för att själv digitalisera om ni inte har möjlighet att göra detta.

 

Det är rätt många jag söker, men i första hand följande:

Vindens Krigare ("Nausicaa") - har en version nedladdad med den svenska dubben, tyvärr är ljudkvalitén inget vidare, söker alltså en bättre version.

Magiska Äventyr Med Totoro (versionen som visades på TV1000 1996, mycket bättre än nydubben enligt mig).

Kul I Plugget ("Hiatari Ryoukou", utgiven 1988 av Wendros)

 

Candy Candy Del 1 + Candy Candy Special (har lyckats komma över nya/ospelade exemplar av alla övriga delar, endast del 1 och "Special" saknas!).

"Den Lille Krigaren" - Minns tyvärr ingenting om utgåvan, förutom att det var den engelskdubbade "The Littlest Warrior" med en svensk röst som gjorde alla karaktärerna ovanpå de engelskdubbade rösterna. Filmen originaltitel är "Anju to Zushio-Maru" och producerad av Toei 1961.

Grand Prix - alla 5 delarna. Utgavs mellan 1983-1987 av Wendros.

Robotech - alla delar (4 st.?) + "Robotech The Movie"

 

Lady Oscar - alla delar (3 st.?) (Wendros, 1988-1989)

 

Tjejligan (Gall Force: Eternal Story) (Wendros, 1988)

 

Bell & Sebastian Del 2+3 (finns det fler?)

Superfamiljen Del 1 (Kimagure Orange Road). Utgiven 1988 av Wendros. Del 1 innehåller en episod som inte är med på svenska DVD släppet!

PS: Söker även en del andra tecknade serier på svenska, fast som inte är anime, men jag får väl hålla mig till anime då detta är ett animeforum.

Hej! Har du Candy Candy filmerna? Jag har letat sååå länge efter dem. Vill verkligen köpa. Har du dem digitalt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...