Hoppa till innehåll
Anime.se

Shelter


Marbil
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vet inte om någon här har lyckats missa den bästa videon som kommit ut 2016, men jag skriver här för säkerhetsskull om någon skulle ha gjort det.;P

Porter Robinson och Madeon (två väldigt stora DJ:s) har släppt en låt tillsammans som heter Shelter (låten i sig är amazing).
Men det Porter Robinson gjorde när de skulle skapa sin musikvideo till låten var att han åkte ner till Japan och till A-1 Pictures. Med hjälp av dem samt sponsring av Crunchyroll så skapade han en anime musikvideo som är bland det bästa musikvideo jag har sett. Animationen, musiken och atmosfären i videon klappar så perfekt med varandra, och storyn i videon fick mig faktiskt att fälla en tår (väldigt sorglig enligt mig;( )

Sedan att de lyckades skapa en djupare story och character development på 6min än 80% av fulla anime serier är ju en klass för sig:P

Här är videon!^^



Shelter tells the story of Rin, a 17-year-old girl who lives her life inside of a futuristic simulation completely by herself in infinite, beautiful loneliness. Each day, Rin awakens in virtual reality and uses a tablet which controls the simulation to create a new, different, beautiful world for herself. Until one day, everything changes, and Rin comes to learn the true origins behind her life inside a simulation.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillade den. Jag tyckte inte den var jättesorglig, men jag gillade hur handlingen avslöjades. Jag såg videon utan att läsa vad den handlar om först, så det var rätt spännande att upptäcka vad tusan det var som pågick. Först så verkar den bara handla om ensamhet och jag vet inte om det som tjejen upplever ska vara bokstavligt eller någon sorts metafor. Det händer konstiga, bildliga grejer i musikvideor hela tiden. Men till slut visade det sig att det här är hennes direkta upplevelser i en poastapokalyps där hon är den sista överlevande människan(?). Rätt snitsigt.

Och så var den snyggt animerad och så. Jag kommer alltid föredra något sånt här över en video där folk bara sjunger och dansar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...