Hoppa till innehåll
Anime.se

Sailor Moon


Gäst
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Det känns som om vi skulle sitta på Olav F Andersens gamla goa forum nu. *Snyft* Blir nästan gråtfärdig av nostalgi - måste ladda videon omedelbums med avsnitt 88 och sätta igång La Soldier.

 

Haha! Fatta nostalgi värre! Jag gjorde exakt samma sak. :)

Jag lyckades tajma låten rätt bra faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WAY! sailor moon! själv kolla jag på den så fort jag lärde mig granskas med en fjärr kontrol (1 ½) så det var ju den första animen (troligtvis en av dem bästa!) jag såg. Nån som kommer köpa alla avsnitt förrutom jag i en samlar box (samlar utgåva)?

Vad är det för en box? Ska de släppa en med alla samtidigt?! blurk..blir inte det rätt tjockt?

 

Jag ska annars skaffa alla avsnitt när de blir tillgängliga. Har bara två serier kvar nu eftersom jag fick hem SuperS idag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns bara 48 avsnitt... men jag tror att det kommer två boxar och en dubbel box med kanske siså där 4-5 dvder i varje box

Bara 48? Nej, det finns mer än så ute. Faktiskt har alla förutom den sista serien (Sailor Stars) utgivits.

 

Dubbelbox? hmm...jag vet inget om det så jag ska inte uttala mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEJ!!!

Jag vet inte om du menade hela serien eller nåt men jag har för mig att bara sailor moon (avsnitt 1-46) Är släppta i sverige...

Menar du ADVs box? Det finns bara en R1-utgåva av den. Det enda av Sailor Moon som släppts i Sverige är några VHS-band från TV4... (långt ifrån 46 avsnitt...)

 

Knappast jag menade allt som allt tidigare eftersom det är hela 200 episoder... om du hade skrivit 46 och inte 48 hade jag klart relaterat till serie nummer ett...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket möjligt. Har inga planer på att köpa dem.... än iaf... så har inte haft koll på det.

På sfbok ser jag att de har nån SuperS Box inne. Var för övrigt väldigt snygg design på boxen. Något mer ser jag inte inne däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På sfbok ser jag att de har nån SuperS Box inne. Var för övrigt väldigt snygg design på boxen. Något mer ser jag inte inne däremot.

Hehe. Om det står "Geneon" på den nånstans så äger jag den numera. :)

 

Det var ju ett av avsnitten jag såg i början

Själv såg jag första gången nån gång då Esmeralda härjade i Tokyo. Minns inte exakt vilket avsnitt tyvärr...

 

En fråga: nån som vet om det blir mer än 12 volymer av den nya utgivningen av mangan? Jag beställde 1-12 från Sun Ai för några dagar sen och de tror att det inte blir fler ;) ... den förra ligger väl på hela 18 volymer har jag för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nyutgivningen slutar vid volym 12. De skippade tydligen Sagan om Bräu-delen. Har inte vågat kolla i framtida volymer då bla. Stars härjar i dessa. Sen är de en ungefär 25 % större än en vanlig volym, så efter fyra volymer av den nya blir det totalt 5 volymer av den gamla, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag fick något ryck häromdagen. Det hela började med att jag såg ett av Iggys tyska Sailor Moonavsnitt. Innan jag visste ordet av satt jag med en SM manga i handen, surfat in på Rosenius svenska sida om Sailor Moon och nynnade till alla bakgrundslåtar som förekom i serien.

 

Sedan är det en till sak som är helt underbar, och det var en av Zimeons doujinshi jag läste. Den handlade om livet på jorden och månen under silvermillenniet och om hur månprinsessan i smyg tog sig ner till jordfolket. I jordpalatset, där prins Endymion satt, fanns även de där 8 personerna som antingen var jordens beskyddare eller den kungliga familjens beskyddare (harkel regnbågskristall harkel). Då menar jag alla inklusive den där katten som kommer att leka maskerade katt-rosen för Luna ^^. Den serien var PRECIS om det som gör SM universat så överlägset alla andra. Om jag skulle göra en doujinshi om SM så skulle det vara om antingen det här eller livet i Kristalltokyo. Det blev inte sämre i seriens andra del där jordfolket skulle hälsa på hos månfolket och Endyomion maskerar sig (gissa hur). Det skulle bli party på månen och folk från seriens alla hörn hälsade på. Ali och Ann hade drivit förbi med sitt träd och stannat för lite partaj. Sailor Moon och Sailor Venus super sig fulla mest hela tiden och guldnivån var mycket hög. Alltså en helt underbar doujinshi!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...