Hoppa till innehåll
Anime.se

Crash Course: Filmkritik


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Youtube-kanalen Crash Course, som lägger upp undervisningsvideor (tänk 10-40 stycken à 5-15 minuter) inom historia, mytologi, politik, ekonomi, datavetenskap, kultur osv, ska publicera en filmkritikvideoserie.

Ingen fara, det kommer inte att bli särskilt pretentiöst!

Filmerna som ska avhandlas, 1 per vecka med start torsdag 11 januari(?), är:

Så man bör alltså ha sett närmast kommande film innan närmast kommande torsdag. En inte-dålig idé är att se den två gånger, t.ex. innan man ser tillhörande Crash Course-avsnitt och efter man sett tillhörande Crash Course-avsnitt.

Vad jag tänker mig med denna tråd är att man kan posta kommentarer, typ samma som man hade kunnat posta som Youtube-kommentar, fast på svenska då: "Den här filmen var överraskande bra!" "Jag förstår inte vad han menade med XYZ, kan någon förklara?" "FÖRSTA KOMMENTAREN" osv.

Vill man förbereda sitt filmkunnande så kan man se Crash Courses videor om filmhistoria och filmproduktion (total speltid: 5h 06m).

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...