Hoppa till innehåll
  • Meddelanden

• Sceleris

Byt lösenord   12/17/17

Byt lösenord. Det finns en liten men inte obefintlig risk att lösenord har läckt. Se detta inlägg:   
Ebhen

Kyoto Tachibana High School band

Rekommenderade inlägg

Holy cow!!! Gissa om det här gänget tog mig (och väldigt många andra med antar jag) med storm. Surfade runt på Youtube och råkade få se en video med det här gänget.

Jag har under hennes karriärs uppgång följt Lindsey Stirling, tjejen som spelar fiol och dansar, som en del kanske känner igen. Men det här...
En skolorkester på 120 personer som alla spelar och dansar samtidigt som de marscherar! :D "Normala marching bands har ju möjligen lite rörelser när de marscherar, men som sagt de här har en helt annan energi! Hur kan man inte älska dessa japaner som inte tycks kunna göra något halvhjärtat utan går All In för det mesta. Det här gänget har radat upp segrar i div. tävlingar och bär normalt sett orange dräkt och har fått smeknamnet "Orange Devils". De var nyligen i USA på besök (igen) och var med på lite evenemang där och gjorde dessutom ett par bejublade framträdanden på Disneyland. 
En av tjejerna som spelar flöjt har dessutom bara ett ben och kör med protes och fixar hela deras rutin och långa marscher. Man ser knappt nån skillnad på henne och resten av gänget. Det är imponerande!

Nedan från en festival i Kyoto där de spelar och skuttar runt i över 1 timme konstant i värmen. Snacka om energi och uthållighet. Då ska man också betänka att de går i skolan och pluggar som vanligt men övar för sånt här nästan varje dag utöver det. Och det är highschool tjejer till största delen. 

Redigerad av Ebhen
Stavfel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu