Hoppa till innehåll
Anime.se

Kyoto Tachibana High School band


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Holy cow!!! Gissa om det här gänget tog mig (och väldigt många andra med antar jag) med storm. Surfade runt på Youtube och råkade få se en video med det här gänget.

Jag har under hennes karriärs uppgång följt Lindsey Stirling, tjejen som spelar fiol och dansar, som en del kanske känner igen. Men det här...
En skolorkester på 120 personer som alla spelar och dansar samtidigt som de marscherar! :D "Normala marching bands har ju möjligen lite rörelser när de marscherar, men som sagt de här har en helt annan energi! Hur kan man inte älska dessa japaner som inte tycks kunna göra något halvhjärtat utan går All In för det mesta. Det här gänget har radat upp segrar i div. tävlingar och bär normalt sett orange dräkt och har fått smeknamnet "Orange Devils". De var nyligen i USA på besök (igen) och var med på lite evenemang där och gjorde dessutom ett par bejublade framträdanden på Disneyland. 
En av tjejerna som spelar flöjt har dessutom bara ett ben och kör med protes och fixar hela deras rutin och långa marscher. Man ser knappt nån skillnad på henne och resten av gänget. Det är imponerande!

Nedan från en festival i Kyoto där de spelar och skuttar runt i över 1 timme konstant i värmen. Snacka om energi och uthållighet. Då ska man också betänka att de går i skolan och pluggar som vanligt men övar för sånt här nästan varje dag utöver det. Och det är highschool tjejer till största delen. 

 

 

Redigerad av Ebhen
Stavfel
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...