Hoppa till innehåll
Anime.se

Eureka Seven


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Det här är ju en tråd som borde kunna hamna under äldre anime, men då det är en ny på gång så lär det väl vara bästa att lägga den här sålänge så får väl nån med lite OCD-varning sortera in den i passande kategori senare. :D 

Jag har aldrig varit ett stort fan av långkörare, dvs serier som är flera hundra avsnitt långa (Naruto, Bleach, One Piece mfl.) framför allt för att jag har svårt att tro att det går att hålla en storyline så länge och den fortfarande är intressant. Det mixas med fillers och sidotrådar och allt för att kassakon ska ge mer avkastning medans den är så populär som möjligt och så glömmer man bort huvudstoryn. Men det är en annan diskussion för en annan tråd dock.

Det jag ville komma till var att Eureka Seven är en av de få undantagen som jag gillat. 50 avsnitt var för mig väldigt mycket, men uppenbarligen så funkade det då storyn ändå höll mitt intresse kvar. Det var den första Mecha-serie jag såg och den har väl sen blivit en standard jag jämfört allt i genren med på gott och ont. Serien är ff. en av mina favoriter trots att jag sett otroligt mycket mer sen dess. 

Försökte se långfilmen men tappade intresset då den bara kändes konstig. Eureka Seven AO tappade jag också intresset för efter ett antal avsnitt då den kändes platt och tråkig. NU är det då dags för en nystart/remake eller kalla det vad man vill och jag ser fram emot den med viss försiktighet. Eureka Seven Hi-Evolution som ska bli tre långfilmer. Trailern verkar ju lovande och det jag sett och läst hittills inger också visst hopp. De nytecknade delarna ser riktigt snygga ut iaf. Men kommer den att leverera, det är frågan? Det jag läst hittills har varit rätt blandade åsikter och väldigt ljummet. Det finns ju exempel på när de lyckats göra en remake som är bättre (Full Metal Alchemist tex.), men det tillhör väl ovanligheterna? 

Nån mer som gillar Eureka Seven och har åsikter och funderingar? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...