Hoppa till innehåll
Anime.se

Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Har börjat kolla in flera av säsongens serier och av de jag sett så här långt så har den här mest potential. När jag läste synopsiset så lät det lite corny, men varför inte, det var ju inte konstigare än hästtjejerna (tjejhästarna?). Lite skön humor har aldrig skadat.

Serien har en lite egen men träffsäker humor helt klart och växlar spår hit och dit och har ingen reell röd tråd än så länge så vi får väl se vart det är på väg. Det är snyggt gjort och jag måste säga att karaktärerna så här långt är intressanta på sitt eget vis. Animeringen är välgjort och snygg med mycket detaljer, och då menar jag inte bara bakgrunden utan själva karaktärerna själva. De får också tid på sig att utvecklas och låta oss lära känna dem vilket är kul och antagligen bra för fortsättningen. Röstskådisarna är också perfekta för sina roller. Den lätt hypade Anzu men framför allt huvudpersonen Hina är klockren. Hennes släpiga och rätt platta sätt att prata gör ju humorn bara än bättre. 
Jag hoppas den har en vettig story när vi väl kommer så långt in i serien så det inte enbart är flams med superpower-brudar men men, det ger sig väl. Det är oavsett roligt och klart något jag tänker följa framöver. 

Nedan en av de bästa varianterna av sten, sax, påse jag sett på mycket länge! :D 

 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lita på det Seriiko! 😄 By far den bästa serien den här säsongen! Galet knäpp och rolig men också seriös och ibland nästan lite djup. Många spännande karaktärer får man följa parallellt vilket inte är så ovanligt kanske men här är alla lika intressanta och får lika mycket tid känns det som även fast det finns en huvudroll som allt kretsar omkring. Sen är det också skoj att de vågar bryta mot traditionerna och klichéerna inom anime och låter serien plötsligt ta en skarp sväng åt något helt annat håll än man förväntat sig av det något stereotypa i settingen. Uppfriskande och hela tiden roligt. Det uppskattar jag iaf. 😄 Sen att serien är snygg dessutom gör ju inget det heller. Som sagt säsongens klart mest lysande stjärna likt Antarktisbrudarna från vintersäsongen som de regerade. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det tycker jag. Du får ge din egen recension sen, vore kul att höra vad du tyckte sen. Vad för genres gillar du?
Jag ska ge mig på lite fler av vårens serier här tänkte jag, men tiden vill man ju hellre spendera ute så här års. Tänkte jag ska kolla in Steins:Gate 0, Wotaku ni Koi wa Muzukashii, Comic Girls och Golden Kamuy med till att börja med. 🙂 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, det var lite underligt.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om själva serien, den var inte som jag förväntade mig. Men jag tyckte fortfarande väldigt mycket om den!

Den var rolig och annorlunda från vad jag brukar titta på. Skulle helt klart vilja se mer liknande animes i framtiden!

Själva stilen har jag inte mycket att säga om. För mig kändes den ganska i linje med generella animes nu för tiden med de runda ögonen och mjuka glansiga håret. Inget att direkt klaga på, det är ju fint, men inte särskilt orginellt på den fronten 🙂

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...