Hoppa till innehåll
Anime.se

Animal Crossing


PsychoCaptain
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag antar att många har importerat Animal Crossing för länge sen men jag har just köpt det.

Tänkte att dethär kunde vara en sjyst plats att byta föremål och sånt med hjälp av koderna man kan få i spelet.

Är det någon som har lust att skicka mig nånting heter min figur Dork och min stad Gilead. Jag tror man behöver den informationen för att generera koder... har inte provat än >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animal Crossing är ett spel till Nintendo GameCube. Man spelar som en människoliknande figur (kille eller tjej) som är nyinflyttad i en stad befolkad av djur. Där köper man ett litet hus men för att ha råd med det måste man springa ärenden åt de andra i staden eller plocka frukt, fiska, fånga insekter och sedan sälja i affären. Det fina med spelet är att allt är i realtid. När det är natt i verkligheten är det natt i spelet. När det är vinter i verkligheten är det vinter i spelet.

Man kan också resa till en kompis stad genom att sätta in hans minneskort med hans sparade stad i GameCuben, varje stad slumpgenereras fram och det fins inte två likadana. Där kanske det fins finare frukt som man kan sälja dyrare och man kan passa på att posta ett brev till kompisen och kanske slänga med en liten present. Det går även att skicka brev till dom datorstyrda invånarna i städerna, dom förstår förvånansvärt mycket av det man skriver och svarar offta med ett eget brev.

Det fins mycket mer att göra men jag har bara spelat i två dagar så jag har inte varit med om så mycket än, men dethär är ju internet för sjutton så det borde inte vara supersvårt att hitta oändligt med information om spelet nån annanstans. Måste bara nämna den helsköna och retrodofftande grafiken (jag har grönt, prickigt gräs. Min kompis grannstad har också gräs, men med små trekantsmönster istället för prickar >:( ) Allt är lite fyrkantigt, men vad gör det när det utstråla lysande nintendo-gullig design...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, för att sparka igång denhär lite... hrm... sega tråden får jag väll börja: Jag har en jättefin Frihetsgudinne-staty (tar upp en ruta i huset) som jag gärna byter mot nåt roligt. Skriv och berätta vad du vill byta in innan du ber Tom Nook om koden, jag kanske redan har det föremålet och det vore synd om du blev av med det i onödan...

 

Sen skulle jag vara tacksam om någon har lite frukt att ge bort. Allt utom körsbär, äpplen och päron blir jag glad för :) Gärna persika(peach), det frågar mina djur om hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...