Hoppa till innehåll
Anime.se

Livet som idol


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Hittade ingen bra tråd om just detta ämne så jag gör en ny. :) 

Vi har ju alla sett idoler av alla de slag från Japan. Både på  youtube och som serier skulle jag tro och det livet framställs på lite olika sätt. 
Jag kan tänka mig att det livet är något som många drömmer om men aldrig når, och så är det de som når dit, bränner ut sig och kraschar hårt och allt däremellan. 

Snubblade över den här lilla filmsnutten om Himeka Nakamoto (Himetan), en idoltjej som var en av fronttjejerna i Idolgruppen Nogizaka46. Hon slutade 2017 efter sex år i Nogizaka46. Det här handlar om hennes tankar kring idol-livet och sånt. Hon jobbar idag som psykologisk rådgivare eller vad man nu kan kalla det.
Kan förhoppningsvis vara intressant även för fler att kolla på då det ju är en rätt fascinerande värld som vi är lite främmande till här i väst.

Kuriosa här är att det här är storasystern till Suzuka Nakamoto (Su-metal i Babymetal) som gjorde en egen idolkarriär parallellt med syrran vilket är lite kul. Personligen tror jag nog att Suzuka har bättre röst än syrran här men det är ju jag det. Eller vad tror ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...