Hoppa till innehåll
Anime.se

Reklam i Japan


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi vet ju alla att Japan är ett galet land när det kommer till game-shows, reklamfilmer och liknande. Den ena är knäppare än den andra, men det finns också de som är riktigt bra som man önskade att vår svenska reklam-TV skulle kunna visa istället för alla pinsamma och avskräckande reklamfilmer som nu visas. 
Tänkte därför att det vore kul att starta en tråd om japansk reklam så vi kan ha något kul att skratta åt men kanske också bli imponerade av. Så, har ni nån favorit så släng upp den så får vi se vad vi kan få ihop. 😄 
Jag går ut hårt här med en som är riktigt bra faktiskt, såg denna på ett annat ställe än YT så jag hade ingen aning om vad det handlade om. Inte vad jag hade väntat mig... hehe...

 

 

Redigerad av Ebhen
  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Återigen dags att imponeras av Japansk reklam. De blandar friskt mellan töntig och knasig reklam och fantastiska produktioner som får en att häpna. 

Den här reklamen gjordes i våras för tågbolaget Sotsetsu som kör pendeltåg in mot Tokyo från intilliggande städer och landsbygd vad jag förstått och denna var gjord för att uppmärksamma och fira att de nu startar direkttåg direkt in till Tokyo istället för att man behöver göra ett byte i Yokohama typ.
Den handlar om en far och hans dotter som reser till jobbet/skolan med tåget under 12 års tid.
Den spelar på så många strängar och berör på många plan vilket nog gjort att den uppmärksammats en hel del. Som förälder så finns det många igenkänningspunkter.
Sen så har vi nedan det arbete som gjorts med denna vilket gör det än coolare! 

Se nu arbetet bakom filmsnutten. Jag är sjukt imponerad över detta och blir samtidigt väldigt glad att se att datorerna inte helt tagit över utan att mycket görs för hand och det ger rätt känsla av trovärdighet. En fantastisk mix av hur kreativiteten får fritt spelrum. 

 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När vi ändå är igång... 😆

Sportdrycken Pocari Sweat, som kanske är bekant, gör ju också en hel del maffiga reklamfilmer och jag tror att det är samma regissör/producent som Sotsetsus film ovan, men jag är som sagt inte helt säker. Sjukt mycket arbete har lagts ner även här vilket ju är coolt på alla sätt. 

Lite kul är det att det första tjejen kliver upp på i filmen är en gammal Volvo 240. 😉

 

En tidigare reklamfilm av just Pocari Sweat här som bonus. ;) 
 

 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Filmteknik är kul. 😀

Mer spännande från Pocari Sweat. Det som imponerar är ju att de lägger enorm energi på att göra det IRL så att säga, inte med green screen och CGI i mängder utan ren och skär filmkonst. Det ger en bättre känsla på alla sätt. Reklamen var ju det roliga när man gick på bio förr när en annan jag ung och reklam-tv inte fanns. Då lades det ner rätt mycket mer på bra reklamfilmer till skillnad mot idag... 

 

Den långa versionen: 

 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...