Hoppa till innehåll
Anime.se

The Misfit of Demon King Academy Ⅱ


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

128323.jpgMaou Gakuin no Futekigousha: Shijou Saikyou no Maou no Shiso, Tensei shite Shison-tachi no Gakkou e Kayou II

För två tusen år sedan räddade Anos andarnas drottning Reno från den himmelske fadern, guden Nousgalia, som ville att hon skulle föda "Guds barn". För att skydda henne när hon reser till Delsgade lämnar Anos sin högra hand Shin med henne.

I nutiden har kriget mellan demoner och människor framgångsrikt förhindrats, vilket innebär att eleverna kan återvända till Demonkungsskolan. Om det bara vore så lätt att få fred. Folket i Dilhade måste nu möta sanningen om den efterlängtade demonkungen och anpassa sig till avskaffandet av kungahuset. Anos klass presenteras för sin nya ansvarige lärare, en av de legendariska fyra onda kungligheterna, som dock strax avslöjas som Nousgalia.

Han gör det mycket tydligt att Anos är den sanna Tyranniets demonkung, vilket upprör de kungliga eleverna, och han undervisar klassen om förstörelsens gudinna Abernyu, vars kraft togs och förvandlades till ett svärd av Anos. Eftersom detta störde ordningen beslutade gudarna att skapa "Guds barn" för att förgöra honom. Han avslöjar också att detta väsen redan finns i akademin. Anos grupp delar sedan upp sig för att hitta "Guds barn" men varje grupp attackeras av underordnade från de fyra onda kungligheterna.

Yūichirō Umehara ersätter Tatsuhisa Suzuki i rollen som Anos Voldigoad; Suzuki blev något opopulär efter en avslöjad otrohetsaffär och möjligt kontraktsbrott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är en ganska brutal början. Inte vad gäller blodigheter, utan vad gäller att minnas allt som hänt och alla nonsensord! 😅 Jag fick ta hjälp av en summering av första säsongen, men nu är jag ikapp så när som på avsnittet som kom i förrgår.

Jag gillade tankeutmaningen mellan Anos och den där snubben, att vändningen var att han inte själv visste svaret. Det var lite fiffigt.

Trädgubben i avsnitt 3 var skrattretande ful.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken knepig serie. Alltså, jag ville mest starta tråden för att nån kanske googlar serien och hittar hit, och för utfyllnad hade jag tänkt skriva korta tankar eller i brist därpå någon kort beskrivning av vad som händer… men jag kan liksom göra varken eller. Det liksom bara händer saker som jag inte kan beskriva bättre än ”Anos slåss mot nån fiendetyp, medan hjälten med flickvän slåss mot Andekonungen, men de blir besegrade och sen är flickvännen en skurk”.

Om det hittar hit någon så kanske hen kan förklara vad som pågår!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien är en himla massa rappakalja som är svår att följa, men det är också kul på ett sätt. Typ låter sina fiender leva… efter att ha skurit dem i hundratals bitar. Eller en underjordisk stad med en massa Zeshia-kloner (inte för att jag minns vem hon är) som jobbar som bagare, läser böcker, eller fönstershoppar kläder som är identiska med vad de redan har på sig. 😅

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...