Hoppa till innehåll
Anime.se

Oshi no Ko


Raccomunk
 Share

Rekommenderade inlägg

oshi-no-ko-2023-anime-poster.jpg 

Gorou Amemiya är en gynekolog och idol-fan som jobbar på ett sjukhus i glesbyggden. När hans favoritidol, den 16 åriga Ai Hoshino dyker upp på hans klinik 10 veckor gravid tar han, efter chocken från att hans "oshi" inte är så naiv och oskuldsfull som hon framgår, på sig att förlösa hennes barn i hemlighet, så att hon ska kunna återgå till sin idolkarriär när allt är över.

Spoiler

Men allt går inte som planerat för Gorou, då efter att han blir anfallen och mördad av Ai's stalker så finner han sig reinkarnerad som ett av Ai's tvillingbarn, Aquamarine Hoshino.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En och en halv timme långt första avsnitt! Kände att första halvan var 'okej', de adapterade mangan, men inte mycket mer än så. I andra halvan dock så klev de upp så många steg med hela produktionen och gjorde ett absolut perfekt jobb med scenerna som behövde det.

Extremt rekommenderad! Vill även poängtera att denna må låta som en idolserie, men det är absolut inte en sådan!

Mangan som serien är baserad på är för övrigt skriven av Kaguya-sama's Aka Akasaka samt illustrerad av Mengo Yokoyari (Scum's Wish).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Måste säga att denna serie är väldigt, väldigt bra. Blev snabbt en anime jag verkligen längtar till varje vecka. Senaste två avsnitten, 6 och 7, var högsta klass!
Man blir ju sugen på att läsa ikapp mangan men ska försöka hålla mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Den står på listan här att se nu i sommar. Har läst en del av mangan men tänkte att när den här kom som Anime så kan jag kolla in den först och främst och sen se om jag vill läsa vidare. :) Men kul att höra att den faktiskt är värd att lägga tid på, det sporrar mig att faktiskt ta mig tid och beta av några avsnitt redan nu i helgen. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...