Hoppa till innehåll
Anime.se

World of the Talisman


Hero
 Share

Rekommenderade inlägg

Haaj alla anime fans!! ^^

 

För ett par veckor sedan så kollade jag igenom några utav mina gamla videoband med filmer på, och till mina stora förvåning och glädje så upptäckte jag att på ett utav mina band så fanns där faktiskt en anime serie!! =)

Men oturligt nog så hade jag aldrig hade sett eller hört talas om serien överhuvudtaget....men jag var ändå glad, jag menar, det e ju inte varje dag man upptäcker att man har en gammal anime serie inspelad på ett band som man aldrig har vetat om förut....haha!! ^^

 

Men i alla fall så hette den "World of the Talisman"....och den var super cool....så jag bara undrar om det finns någon här som har hört talas om, eller sett denna underbara serie!? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja...det handlar typ om en kille som får ett magiskt svärd, och det svärdet verkar vara nycklen till något super stort, kan besvara alla världens frågor eller nått....om han når sitt mål vill säga!!

sedan fanns där oxå med en prinsessa som hade en cool svävande motorcyckel....och en liten varelse som följde med henne vart hon än gick....som ett husdjur....såg ut som en lite klump ev gélé....rätt rolig faktiskt....hehe!! ^^

hade tyvärr bara ett avsnitt....men i första så fightades killen med svärdet mot en stor robot eller nått....

det var en sci-fi anime....

 

vet tyvärr inte så mycket om den, förrutom att den e gamal och super fräck!! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jupp....det tycker jag att du ska göra!! ^^

 

Själv har jag försökt att hitta den någonstans att köpa....men tyvärr så har jag inte gjort det än!! =(

Men jag antar att den finns någonstans, om inte annat så kan man kanske ladda ner den från internet, även om det inte e lika roligt som att ha orginalet! =)

 

Ska du till gbg? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det stämemr inte. Kvaliténi bild och ljud kan vara precis lika bra med en DVD-rip på 4.5gb som den DVD-skiva. Och med den DVD-brännare är det inga problem om man nu inte har en S-Video kabel utan bara en DVD-spelare som fungerar...

 

Men det är bara för sådana som inte kan spara pengar som som köper Anime DVD eller för sådana som stödjer dom finansiellt. Vilket är onödigt för mig efter som dårar som ni gör det...

 

Och med dåre menar jag inget negativt. det är bara mitt sätt att uttrycka mig... Rockman vet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, de e väl klart att kvaliten kan vara lika bra på animen när den e nerladdad från nätet....jag har jätte mycket anime på min dator som e nerladdat....och den håller super bra kvalitet....

 

Men själva poängen e ju inte kvaliten som jag menar med det här....jag menar bara precis som jag sa det....det e ju ändå roligare att äga orginalet!!

 

men men.... du får ju tycka som du vill....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime mässan i gbg kommer att äga rum den 10-11 april....men det kostar inträde....ca 100 kr....men alla biljetter e säkert slutsålda vid det här laget, tyvärr!!

 

Du kan ju kolla iaf för att vara säker!! ^^

 

Själv fyller man ju år den 11 april......hahaha......snacka om tur eller vad!? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligare att "äga"?

 

Ha, ha, ha... Det är det enda de flesta tänker på. Och att sedan stå pank och inte ha pengar kvar...

 

*Skakar på huvudet*

 

Idioti att köpa allt.

 

En fråga bara. Skulle du kunna ha köpt allt du har på datorn? Skulle du haft råd med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är som Hero säger. Jag tycker som jag vill. Men jag ser inget värde i att respektera någon som inte ens känenr till vem jag är. Men som den egotrippade lilla fåne jag är så bryr jag mig inte så mycket om de som jag inte har i min omgivning eller umgås med...

Egentligen bryr jag mig bara om mig själv, precis som alla människor...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nåja RockmanZero....om den där killen verkligen tycker att det inte spelar någon roll om man äger orginalet eller inte, så kan han ju helt enkelt inte vara en tvättäkta anime fantast som du å jag, och så e de bara, eller hur!? =)

 

Så vill jag att du ska veta att jag håller fullständigt med dig oxå!!! =)

Genom att köpa orginal animen så visar man sin respekt och medkänsla för dom som har gjort filmen, serien, eller vad det nu e man köper!!! =)

Det får dom att känna att dom verkligen kan göra en bra anime som folk älskar, och verkligen njuter av att kolla på....och igenom det så får dom ju kanske insperation och glädje, och vem vet, då kanske det väntas en ännu bättre film nästa gång som folk som du och jag RockmanZero kan gå och kolla på, eller köpa med sig hem, utan att bekymra sig för lite pengar!! =)

 

Men en sak förstår jag inte heller med den där negativa killen....något han inte får på datorn e ju fräcka menyer som man får på DVDerna....men en annan sak som e ännu viktigare....allt härligt extra material då....det får han inte....och även om han laddar ner det så e de ju ändå roligare att ha det samlat på ett ställe där det hör hemma!! =)

 

Ha det super bra RockmanZero....du med Herid Fel....om du inte har tagit illa upp som vanligt....vi anime fans borde stötta och hjälpa varandra....men det e ju bara vad jag tycker......

......

har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kah uppskattar anime, jag är rätt så stor Anime fantast. Men jag är snålare än vad min fanati kan tillåta. Det finns.. vänner. Som har köpt runt 560 Anime DVD boxar.. Och det är inte ens alla som är bra...

Men han är galen den personen.

 

Som jag sade på en annan tråd så kulle jag köpa serier jag verkligen anser är på topp. Jag var nära att köpa en WHR box från Webhallen ända tills jag insåg att det vara var en tredjedel av hela serien. Och d var priset alldeles för dyrt. Glas, T-Shir och soundtrack fick slänga sig i väggen.

Men FMA eller Wolf's Rain skulle jag inte tveka att köpa om det kom i en stor Anime box.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo visst men jag skulle ju självklart inte heller slänga ut pengar på någon anime som jag inte tycker om, och det är ju därför man laddar ner serier från internet och sedan köper dom serierna/filmerna som man gillade.

 

Låter logiskt, tycker jag iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...