Hoppa till innehåll
Anime.se

World of the Talisman


Hero
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker helt klart att Orginal är bäst, inget snack om saken. Det är ju samma men andra filmer, det känns otroligt bra att ha "Alien Quadrilogy" än att ha alla Alien filmer som xvid/divx. Har ingen tv serie än men i allafall 6 filmer och 2 OVA:s som orginal. Jag tänker börja köpa Full Metal panic orginal snart från webhallen. Dem med 5.1 ljud, den är värd sina pengar då tycker jag. Sen tänker jag inhandla Evangelion (Renewal), ny upphottad med tex 5.1 Ljud.

 

Sen förstår jag de som tycker att det är dyrt, många av er går fortfarande skola, och då har man inte så stor budget till övers.

Men det borde ändras när ni får jobb senare, jag kommer ihåg att även jag var super snål när det gällde sånna saker. Sen personligen tycker jag att de fötjänar att man köper lite orginal då och då. Känns sniket att bara ladda hem och sitta och frossa i all anime. De skall ju också ha lön för sitt arbete, de sitter ju inte och gör anime för att de tycker att det är jätte roligt att alla laddar hem den gratis.

 

Kunde hitta ett nyhets inlägg ??

"Robotech II: The Sentinels pilot; these edited versions eventually were released on videotape by Streamline Pictures under the titles Planetbusters (or World of the Talisman)"

 

Jag har sett Robotech II, men är det samma som

"World of the Talisman" ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

självklart är det idioti att köpa allt man gillar, eller all anime som man ser på. ska man köpa anime så ska det vara anime som man verkligen tycker om och som man antar att man kommer ha roligt med i framtiden, eller om datorn går paj :P

 

själv skulle jag aldrig ha råd att köpa all anime som jag har på datorn. men jag skulle troligtvis ha råd att köpa all anime som jag känner att jag verkligen vill ha. en serie som jag äger är evangelion, och den kommer jag nog aldrig ångra att jag skaffade.

 

jag anser inte att man visar någon slags respekt för skaparna om man köper deras filmer/serier, det man gör är att visa vart intresset ligger. och om det blir allmänt känt att serier som evangelion går hem hos kunderna så kommer ju affärerna köpa fler exemplar av de serierna/filmerna och då kommer skaparna av serien/filmen se vad som uppskattas av oss kunder och kommer då förhoppningsvis att skapa mer anime i stil med evangelion :) så egentligen köper jag anime av rena egoistiska skäl, men vem gör inte det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller fullständigt med er MackanRoyan och Moberg!! ^^

 

Jag skulle heller aldrig ha råd att köpa all anime som jag har på min dator, det finns ju så mycket annat man behöver, som kläder, skol böcker m.m. Och det är ju dessutom inte så lätt att bara gå in och köpa riktig anime i affären tyvärr, inte där jag bor iaf, man får för det mest beställa animen ifrån webhallen om man vill ha något, och då måste man betala frakten oxå. Det finns så mycket man vill ha i orginal, men det kostar allt för mycket pengar för att lägga ut på varenda månad, men när man väl har fått ihop en slant så kan man ju köpa t.ex. Love Hina boxen som man har suttit och suckat över på nätet i tre månader nu!! ^^

 

Håller också absolut med om att man visar en viss respekt och beundran till skaparna av animen, som sagt, dom måste ju också tjäna något på det, och gör dom inte det, ja vad ska då finansiera deras nästa projekt?

 

Tycker att ni kom med mycket bra åsikter båda två!! ^^

 

Ha det jätte bra nu MackanRoyan och Moberg!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

World of the Talisman! Någon?

 

Försöker ständigt att få denna tråd på topp.. har inte gett upp hoppet ännu på att det finns någon godhjärtad anime fan som vet något om denna underbara anime. :)

 

Ha det bra alla animefrälsta!! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då skriver jag igen!!

 

 

Kunde hitta ett nyhets inlägg ??

"Robotech II: The Sentinels pilot; these edited versions eventually were released on videotape by Streamline Pictures under the titles Planetbusters (or World of the Talisman)"

 

Jag har sett Robotech II, men är det samma som

"World of the Talisman" ? är det massa robotar, monster och sådant!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...