Hoppa till innehåll
Anime.se

Mega Man & Bass


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är ett fantastiskt bra spel, men inte det bästa i serien.

Men jag blir lite sur att man kan vara Bass, varför vara honom är man kunde ha vara Protoman?!?

 

Vet ni vad de borde göra? De borde göra en ny serie där man får gå igenom originalserien, fast i Protomans perspektiv. Att följa vad han gjorde efter Megaman 3, och hans räddning av Kalinka. Och självfallet komma till undsättning för både Megaman, Roll och Dr. Light.

Det skulle vara toppen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
Undrar hur det skulle se ut om man gjorde ett beat'em up spel med bara megaman karaktärer?
Det finns ju redan, Megaman power battle om jag inte minns fel

 

Screenshoot ,Woodmans vs Protoman megaman.gif

 

Jo jag känner till det spelet.

Men jag syftade på ett fightingspel som är lite mer likt street fighter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det närmsta du kommer det är Marvel Vs Capcom och Capcom Vs SNK.

 

I Marvel Vs Capcom kan man spela som Megaman (eller Roll om man är snitsig) och i Capcom Vs SNK kan man spela som Zero från RMZ serien. (tror att man kunde spela som Ciel också men är inte säker)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Det närmsta du kommer det är Marvel Vs Capcom och Capcom Vs SNK.

 

I Marvel Vs Capcom kan man spela som Megaman (eller Roll om man är snitsig) och i Capcom Vs SNK kan man spela som Zero från RMZ serien. (tror att man kunde spela som Ciel också men är inte säker)

Nejnejnej, i CvS-spelen kan man inte vara någon Megaman-karaktär, däremot i SNK vs. Capcom kan man vara Zero!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det närmsta du kommer det är Marvel Vs Capcom och Capcom Vs SNK.

 

I Marvel Vs Capcom kan man spela som Megaman (eller Roll om man är snitsig) och i Capcom Vs SNK kan man spela som Zero från RMZ serien. (tror att man kunde spela som Ciel också men är inte säker)

Nejnejnej, i CvS-spelen kan man inte vara någon Megaman-karaktär, däremot i SNK vs. Capcom kan man vara Zero!

 

Det var det här spelet jag syftade på:

vscapcom2.gif

I det kan man också spela som Roll.

 

Blandar ihop SvC och CvS X.x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...